Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik goede katoenen kleding? Zoals een winterjas.

Nodig voor eczeemgevoelige huid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat jij zoekt is Dermasilk, dunkt me, als je behoorlijk eczeem hebt. Katoenen stof voelt prettig aan op de huid maar heeft nadelen. Katoen kan veel vocht opnemen en houdt dat langdurig vast, waardoor ook de huid nat blijft. Dat is niet prettig bij eczeem. Beter is een ondergoedlaag die zelf geen vocht opneemt maar doorgeeft aan de isolerende kledinglaag daar overheen. Bij koud weer is het prettig als de buitenste laag de wind en de regen tegenhoudt maar wel verdampingsvocht doorlaat naar buiten. Katoen is daar absoluut ongeschikt voor. Wol is veel beter, vroeger veel toegepast in bijvoorbeeld gabardine maar tegenwoordig moeten kunstvezels het doen, zoals Gore-Tex.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een katoenen winterjas, ja, dat lijkt me moeilijk, maar in het land waar alles kan, zal het misschien gemaakt worden: in de u.s.a.
daar wordt nog veel gemaakt van katoen, terwijl dat hier al moeilijker lijkt te vinden, veelal koop je hier iets van 50% katoen en 50% kunststof gemengd, soms 65% katoen en 35% kunststof.
ik zou zeker zoeken op internet, zo heb ik ook 100% katoenen medische artikelen gevonden.

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een katoenen jas moet volgens mij mogelijk zijn, of anders zorg je dat iig de voering van katoen is. De tip over wol zou ik niet snel volgen. Hoewel wol een prima natuurlijk materiaal is staat het bekend als irriterend voor eczeem. Er is een site www.eczeem.nl met veel bruikbare tips van mensen die hier zelf al jaren ervaring mee hebben. Misschien daar eens kijken?

Succes en vriendelijke groet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding