Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de naam van glazen die je over je eigen bril kunt heenklappen en je tegen de zon beschermen?

Een soort zonnebril en bril in één. Is de zon weg, dan kun je de glazen er weer af klikken.

P.s. Welke winkel verkoopt ze?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

clip on zonneglazen of brillen heten die op ebay en dergelijke heb ik ze gevonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
opzetstuk zonnebril
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik noem ze zelf altijd zonneklepjes, maar of er een officiële benaming voor bestaat zou ik niet weten. Ik heb ze aangeschaft bij de plaatselijke opticiën die ze op maat heeft gemaakt voor mijn (inmiddels oude) bril. De glazen van deze bril verschilen echter maar een kwart punt in sterkte met die van mijn huidige bril, dus bij zonnig weer kan ik probleemloos de ene bril met de andere verwisselen. Als ik me goed herinner kostten ze ongeveer 30 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n ding heet een voorhanger. Beetje archaïsche benaming maar wel een treffende. Tegenwoordig zijn de bevestingspunten meest bekleed met zacht materiaal en kun je het klemsysteem met een hefboomsysteempje open- en dichtklappen waardoor beschadigingen door schuiven worden voorkomen

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon verkrijgbaar bij de opticien maar ik heb er niet zo lang geleden een besteld via een eendagsaanbieding op internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn schoonzus noemt deze altijd een klik zonnebril omdat je ze er makkelijk op klikt.Zij heeft ze ook.
Ik denk dat je ze bij de opticien kan krijgen Pearl,Hans anders??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding