wat kost het om een zilvere ring te laten verkleinen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik krijg namelijk een andere ring die in maat 19 is,maar ik heb om me rechtermiddelvinger al een ring met inscriptie nou kan die wel verkleindt worden hoor en gaat die ring een vinger der naast

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
10.7K

Antwoorden (3)

De prijs zal per juwelier verschillen, maar voor vijf tientjes moet dat wel lukken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kosten zijn afhankelijk van het model ring en kan je niet zo zeggen.Het verkleinen van een ring kan niet zomaar. Het is afhankelijk van het model en of, en hoe er stenen in zitten. Verder kan ik je meedelen dat het veelal niet verstandig is. Zilver verliest z'n hardheid die er door een fabrikant door een hardings proces aan gegeven is. Af hankelijk van het model ring zie je vaak dat een zilveren ring na verkleining snel op de soldeerplek, bij vervorming weer stuk gaat. Is het een dikke ring: ga dan naar een goede goud smid voor advies...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit ligt er maar net aan naar welke juwelier of goudsmid je gaat en hoelang je deze de tijd geeft om de ring te laten verkleinen, ik heb verschillende ringen zowel goud als zilver laten verkleinen waarvan er maar een opnieuw moest worden gedaan omdat de soldering niet hield, deze ring was dan weliswaar binnen een uur verkleind en dat is natuurlijk niet heel lang. over het algemeen kan alles verkleind worden, maar geef de goudsmid hier de tijd voor, en zoals eerder hierboven vermeld met een tientje of 4, 5 kom je een heel eind.