wat wordt er meer verkocht, t-shirts van tricot of t-shirts van katoen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.7K

Antwoorden (1)

De meeste T-shirts zijn gemaakt van katoenen tricot, soms met bijvoorbeeld elasthan of lycra erdoor.
Katoen is de stofsoort, komt dus van de katoenplant. Tricot slaat op de manier van stof maken van de draad. Tricot is gebreide stof (tricoter=breien in het Frans).
Er zijn ook T-shirts van bijvoorbeeld polyester tricot, maar omdat die veel zweteriger zijn, en minder goed vocht opnemen, gebruikt men meestal katoen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt tricot herkennen aan de v-tjes als je de stof van dichtbij bekijkt.
Bij geweven stoffen heb je een horizontale en een verticale draad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij ook een plus! Je weet er veel van!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kleding naaien is mijn hobby