Hoe kan ik schoenen met textielen buitenkant het best onderhouden/schoonmaken?

Een zachte borstel lijkt me? Kan ik daar gewoon een huis-tuin & keukenborste voor gebruiken? Ik zag een zachte borstel bij de Blokker: behorend bij een 'stoffer en blik' stel. Is er een alternatief? Of is het goed genoeg?

Ik heb overigens een spuitbus die zowel voor leer als voor textiel gebruikt kan worden, maar het laatste vind ik toch een beetje vreemd. Lijkt me dat vuil daar juist aan gaat plakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spuitbus gewoon doen, maakt ze water en vuil afstotend. Is niet plakkerig.
Wel regelmatig,ong elke 2 weken inspuiten.

Antwoorden (2)

Een sopje en een nagelborsteltje. Je kan ze ook gewoon in de wasmachine mikken. Dat goedje uit die spuitbus trekt er gewoon in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wasmachine kan niet: schoenen hebben harde zool, hakken en leer van binnen. Een sopje vind ik ook te rigoreus. Ben bang dat de schoen verpest wordt.
net als bij suede boven stoom houden en met een zachte nagelborstel......of sponsje zachtjes wrijven.
kleine vlekjes met shout inwrijven en daarna stomen.
helpt echt