kun je tunnels van 2mm naar 4mm meteen stretchen of moet je eerst naar 3mm stretchen?

Ik ben pas begonnen met stretchen en nu was mijn vraag ofdat je van 2mm ook meteen naar 4mm kunt stretchen of moet je dan eerst naar 3mm stretchen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
3.7K
walter
11 jaar geleden
Wat zijn tunnels? (behalve dan die ondergrondse autowegen ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tunnels die ik bedoel zijn van die gaten in je oren

Antwoorden (3)

Ik zou eerst naar 3mm gaan. Dat is veiliger, en dan heb je niet de kans dat er iets mis zou gaan. Het kan denk ik wel, maar het is veiliger als je gewoon naar 3 mm gaat :)
11 jaar geleden
Heb geduld en sla geen maten over!
Stretchen mag niet te veel pijn te doen en mag zeker geen nieuwe wonden maken in je reeds genezen piercings. Bloed, wondvocht, korstjes en zelfs pus zijn allemaal tekenen dat je te snel gerekt hebt. Om dit te voorkomen laat je het best minimaal 1 maand tussen elke rekpoging, en ga je met zo klein mogelijke stappen telkens een maat omhoog.

https://www.alloverpiercings.nl/stretch-handleiding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe rek je een piercing op?

Een goed genezen piercing kan na verloop van tijd opgerekt worden met behulp van een stretchinstrument en wat glijmiddel. Hier lees je hoe je het beste te werk kan gaan en welke materialen je nodig hebt om je piercing veilig op te rekken.

Heb geduld en sla geen maten over! Stretchen mag niet te veel pijn te doen en mag zeker geen nieuwe wonden maken in je reeds genezen piercings. Bloed, wondvocht, korstjes en zelfs pus zijn allemaal tekenen dat je te snel gerekt hebt. Om dit te voorkomen laat je het best minimaal 1 maand tussen elke rekpoging, en ga je met zo klein mogelijke stappen telkens een maat omhoog.

Stretchen doe je vanzelfsprekend pas op het moment dat je piercing daar ook aan toe is. Het stretchen zelf is een proces wat niet te lang moet duren: het stretch instrumentje gaat in één vloeiende beweging door je piercing, waarna je meestal direct een passend sieraad gaat dragen. Laat tapers en insertion pins niet dagen in je oren zitten, ze zijn niet bedoeld om als sieraad te dragen en kunnen hiermee je piercing irriteren of zelfs beschadigen.

Het is normaal dat stretchen een warm, branderig en ietwat oncomfortabel gevoel geeft. Is dat gevoel echter té heftig dan is dit de eerste indicatie dat je beter nog een aantal weken kunt wachten.

Wat heb je nodig?

1. Een goed genezen piercing

Een taper
Je hebt een instrumentje nodig om je piercing comfortabel naar een grotere maat te rekken. Handig hiervoor zijn tapered insertion pins, gewone tapers of crescents.

Glijmiddel
Gebruik een fijne olie (bijvoorbeeld jojoba) of een glijgel (bijvoorbeeld True Jelly) om je piercing op te rekken. Als je rekt terwijl je een warme douche neemt kun je ook gebruik maken van wat milde zeep (bijvoorbeeld Simple Cleanse)

Een passend sieraad
Natuurlijk in je nieuwe, uiteindelijke maat. Neem een sieraad van glas, chirurgisch staal of titanium direct na het rekken. Je kunt na een tijdje wisselen naar sieraden van een ander materiaal.

Hoe ga je te werk?
Neem een lekker warm bad of warme douche. Warmte maakt het weefsel zachter en makkelijker te rekken!
Smeer een beetje glijmiddel op je piercing, en een beetje op het stretch instrument.
Voer het stretch instrument langzaam, zonder al te veel druk, door de piercing.
Breng eventueel direct na het doorvoeren van het stretch instrument het sieraad in.

Klaar! Laat je piercing minimaal 2 weken aansterken voor je gaat wisselen naar organische materialen zoals hout of hoorn.