Is het waar dat haar dikker en meer wordt naarmate je vaker het afscheerd?

mijn ervaring is wel dat het dikker wordt maar het blad de Quest zegt dat het een fabeltje is..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Haren zijn - van heel dichtbij gezien - geen rechte 'cilinders' , maar lopen uit in een puntje. Dat is deels de natuurlijke groeiwijze, maar ook te wijten aan het slijten van de haren aan bijvoorbeeld kleding.
Wanneer je haren afscheert, scheer je het puntje er af en hou je een cilindervormig stuk haar over, dat dus dikker is en voelt dan dat aanvankelijke puntje. Maar als de haar aan het eind van zijn leven uitvalt en vervangen wordt door een nieuwe, of voldoende kan afslijten, word-ie weer dun.

Je kunt na scheren dus heel even wat dikkere haren lijken te hebben, maar dat is slechts schijn ; de haren zijn nog evendik, alleen de dunne puntjes zijn er af.

Overigens komen haren in verschillende vormen voor natuurlijk, met ronde, ovale of bijna platte doorsnede, dat weer de oorzak is van de natuurlijk krul (geen tot veel).

Quest heeft dus gelijk, alleen is het niet zozeer een fabeltje alswel schijn die bedriegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee dat is niet zo... Quest heeft gelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De haarcel die het afvalproduct "haartje" maakt verandert niets...
Dat is niet waar. Het lijkt misschien dikker/stugger als het stoppels zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het scheren van je benen oid is het wel zo in het begin dat de haren donkerder en dikker worden.
Maar naarmate je het vaker scheert des te minder haren komen terug met de jaren mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hey meis, sorry maar het is niet zo dat je minder veel haren krijgt door vaker te scheren. Dat kan alleen als je het zakje EN de wortel van de haar eruit haalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal het misschien wel komen door de ontharingspul wat ik heel af en toe wel es gebruikt heb.
Maar ik scheer het nu allee nog maar maar ik heb lang nie zoveel haar meer op me been...
Na het afscheren voelt het idd dikker en stugger aan,maar dat komt door dat het dan nog stoppels zijn. Als het weer is aangegroeid,is het nog net zo dik ofdun als daarvoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dat dikker worden betreft: helemaal zoals Marleen zegt.

Wat betreft meer: dat is echt een fabeltje. Dan zou je door het scheren meer haarwortels moeten krijgen, en dat kan echt niet. Hoeveel haarwortels je hebt is genetisch bepaald, daar heeft scheren geen invloed op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat klopt helemaal!het is heel eenvoudig uit te leggen:als je een haar hebt,of dat nou hoofdhaar is of schaamhaar e.d.,dan is het uiteinde dun en naarmate je bij de wortel komt zie je dat het steeds dikker word(kun je ook goed zien bij een wimper).als je het dus gaat afscheren dan verwijder je het dunste stuk en een dedeelte van het middenstuk.nu gaat het haartje weer groeien en word het dikste stuk nu je uiteinde.

Toegevoegd na 2 minuten:
daarom adviseren ze ook dat je beter het haartje kunt verwijderen,zoals met harsen want dan krijg je geen dikker haar en met de tijd zelfs minder