Kun je je gevoelens verbergen door middel van make-up ?

Dit is voor ons sectorwerkstuk !!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1K

Antwoorden (15)

Nee dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij je je gezicht helemaal dichtplamuurt kan dit niet.
Alleen botox maken je gelaatsuitdrukkingen slenken.
Lachen zie je nauwelijks en verdriet ook nauwelijks.
Gezien van de week bij de serie Lie To Me. Die vrouw toonde geen greintje rouw om haar dochter maar dat bleek dus door botox te komen.

Maar over het algemeen kan dat niet met gewoon make up. Je ogen veraden alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is Jerny Kaagman wel gelukt. Het is sterk afhankelijk van hoe je de make-up gebruikt: Dik, kleuren die de accentuering van je gezicht tegengaan..enzovoort. Het gaat erom dat gevoel natuurlijk meer is dan een brede grijns of een zwaar huilend of boos gezicht. De 'lichtere' gevoelens of de meer genuanceerdere gevoelens kun je met make-up wel enigszins maskeren...hey: Maskeren... Daarom doen Commando's, Cheyenne's, Appache's en Chinese theaterartiesten dit ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee

Je weet nooit iets zeker, niets is zeker in het leven..

Gevoelens zijn niet voor kleine kinderen die om de 5 minuten van gedachten veranderen, misschien omdat ik haar beter dan mezelf wens, waag ik het niet om mijn gevoelens te uiten. immers, sommige dingen moet je verdienen..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan denken dat je je gevoelens verbergt; doen alsof. Maar je houdt hier maar 1 iemand mee voor de gek, en dat ben jij zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot op zeker hoogte wel ja. Zie mime-spelers, deze ogen altijd erg verdrietig terwijl ze dat misschien wel helemaal niet zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat gaat helaas of gelukkig niet, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt...

Je kunt wel zaken maskeren, maar daarom heet het ook mascara...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ik denk het wel. Als je make-up op hebt dan kun je je een stuk zelfverzekerder voelen en straal je haal wat anaders uit dan als je geen make-up op hebt. Terwijl je best onzeker kan zijn over je huid of zo, maar omdat je die dan die make-up op hebt dan zie je je onzekerheden niet meer en voel je je misschien een stuk zekerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat gaat niet, gevoelens uit je door je uitstraling, de uitdrukking van je ogen.. daar is geen make-up tegen bestand, daar kan je alleen donkere kringen en oneffenheden mee camoufleren, of je kaaklijn, neus etc iets beinvloeden door smaller of breder te laten kijken.. beetje bedrog dus.. make -up , maar wel gemakkelijk om er iets beter uit te willen zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je gevoelens kan je echt niet verbergen door make-up.

Het enige wat je met make-up kunt doen als je ontzettend verdrietig bent of door de zorgen er in je gezicht slecht uit ziet dit een beetje bijwerken om er toch proberen goed uit te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker,

Kijk maar naar clowns. Zijn zij niet vrolijk of juist verdrietig. Vertel het maar, ik zie het niet.

Op het moment dat je make-up op doet. Dan doe je een masker op. Je verschuilt je werkelijke verschijning.
Met een beetje lippestift is dit natuurlijk minder. Maar met een heel rataplan geldt dit zeker.
Je zorgt hiermee dat je als het ware een ander persoon wordt. Hierbij horen ook andere emoties. Je werkelijke gevoelens/emoties verberg je dan.

Misschien wel onzekerheid, door je huid of kleur. De moeheid (wallen wegwerken). Enz.

Je wordt een heel ander mens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee niet door make up ,maar wel door je mimiek in je gezicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee zou ik zeggen,nu is het wel zo dat ik vaak hoor in de praktijk dat vrouwen zich beter gaan voelen met make-up en zich veilig voelen achter de make-up,vooral als ze slechte huid hebben en daardoor afstandelijker en gesloten worden,en als ze make-up op hebben die dat verbergt dan durven ze weer.1 vrouw zei ook wel eens:het is of je een masker op zet en je daarachter kunt verschuilen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevoelens zijn af te lezen aan de ogen
dat is niet te verbergen alleen met een donkere bril
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet. De gevoelens uiten zich in lichaamstaal, de mimiek en de ogen. Dit is dus niet weg te plamuren.