Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er de tip om kleding aan te doen wanneer men in het gips zit van lies tot enkel?

Ik kan mijn eigen veters nog niet strikken. Ik heb op het internet gezocht naar tips maar vind vooral tips over wat te doen bij pijn zwellingen etc.

Op dit moment ben ikerg afhankelijk van anderen, kleding uitdoen is 'geen' probleem. aandoen kan ik vergeten.

Wie weet of hier hulpmiddelen voor bestaan en of heeft de tip.

Wie weet heeft iemand ervaring en kan me helpen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er bestaan allerlei hulpmiddelen en zelfs speciale kledingstukken voor mensen met een (tijdelijke) beperking. Als je niets wilt kopen, zou je kunnen bedenken om van wat joggingbroeken de zijkant open te maken en van klittenbandsluiting te voorzien? Om dat te maken zul je hulp voor moeten vragen, maar kwam in me op. Ik ga ervan uit dat het een tijdelijke situatie is? Zie link als je wel spullen wilt aanschaffen. Maar misschien krijg je er ook ideeën van. Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een jaar geleden liep ik met een spalk om mijn linker been, van lies tot kuit. Ik heb toen zo'n trainingsbroek gekocht die je (net als schaatsers) vanaf de enkel tot boven open/dicht ritst. Erg handig.....
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Yvke, ik weet er alles van. Het is heel vervelend als je elke morgen moet wachten totdat er iemand komt om je aan te kleden. Natuurlijk wil je het liefste zelfstandig zijn. Je zou kunnen denken aan zo'n Thaise vissersbroek. Die hang je achter je rug, knoop je vast in je taille en de rest haal je tussen je benen door als een luier en knoop je op je rug weer vast. Ik denk dat dit wel lekker los zit, met al dat gips. Verder kan je kiezen voor de vele tuniekjes die op dit moment zo in de mode zijn. Ze zijn lekker wijd en dus gemakkelijk aan te trekken. Als het warm is, dan doe je er toch gewoon lekker niets onder. Het zal al warm genoeg zijn met dat gipsbeen. Zolang je geen veters kunt strikken, kan je misschien iets van slippers of pantoffels proberen. Daar zit tenminste geen sluiting aan. Sterkte met je gipsbeen :)

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor de vissersbroek kan je kijken op de site www.fishermenspants.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding