Gaan een Oral-B opzetborstel voor elektrische tandenborstel echt 3 maanden mee?

Er wordt gezegd dat ze elke 3 maanden vervangen moeten worden. Dit haal ik niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet ;o( Ik druk de hard. Je kunt dit beter proberen af te leren omdat het beter poetst en het beter is voor het tandvlees om er licht overheen te gaan. Als de borstels uit elkaar gaan staan moeten ze worden vervangen, anders poets je niet effectief.

Het beste antwoord

Het ligt er aan hoevaak je je tanden poetst. Ook is het belangrijk om niet te veel druk op de tandenborstel uit te oefenen maar een lichte druk. Wanneer je de pulserende werking van de borstel optimaal voelt (bij te veel druk voel je het niet) dan heb je met de rotatie van de borstel het meeste/beste effect. Hierdoor zal ie ook langer meegaan. Als de borstelharen uit elkaar gaan staan mag je aannemen dat je hem moet vervangen. Maar als je hem zoals hierboven gebruikt, is een "levensduur"van 3 maanden haalbaar. Ook flossen voor het poetsen (of beter nog na iedere maaltijd) zorgt er voor dat je minder lang hoeft te poetsen en je borstel minder aan slijtage onderhevig is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Neem anders de tandenborstel mee naar de mondhygienist(e) en vraag advies hoe je het beste kan poetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, de pulserende werking moet voelen. Daar zal ik eens op gaan letten.
Eerst nieuwe borstels gaan halen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga dan wel naar de goede winkel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je dat? Je koopt toch het merk, dit is toch onafhankelijk van de winkel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond je reactie dubbelzinnig. En als je het niet zo bedoeld had SORRY! Heb ook gen zin om hier een discussiehoeje te maken.

Andere antwoorden (5)

Het om de drie maanden vervangen is een minimum. Als bij jou de borstel minder lang mee gaat, moet je hem vaker vervangen. De manier van poetsen (hoeveelheid druk) en de poetsduur per beurt & het aantal keer dat je poetst beinvloeden hoe veel dagen een borstel goed blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een opzet borstel zou dat inderdaad makkelijk moeten halen, dus ik denk dat je echt te hard drukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van de manier waarop je poetst, ik red de 3 maanden niet. Ik druk de tandenborstel wel redelijk hard aan op mijn tanden en tandvlees.

Ik ben benieuwd wat de "richtlijnen" van het poetsen zijn als een opzetborsteltje 3 maanden mee moet gaan.

3 maanden is 13 weken.
13 weken is 91 dagen.
91 dagen is 182 keer poetsen.

Dat is redelijk veel!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken zou dat volgens de reclame moeten zijn. De kunst is om de tandenborstel het werk te laten doen en niet te hard mag drukken.

Maar de 1 poets 1 keer per dag zijn tanden, de andere 2 of 3 keer.

Ik doe het zelf 3 keer per dag en het lukt me echt niet om dit vol te houden met 3 maanden, de haartjes gaan uit elkaar staan en daardoor kan deze minder goed overal bijkomen. Terwijl ik niet druk en weet hoe je moet poetsen met een electrische tandenborstel.

Eerst ga ik altijd flossen want soms heb je dingen tussen je tanden waardoor je de borstel er harder op gaat zetten om dit er tussen uit te krijgen. En gaan de haren ook eerder uit elkaar staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kocht een keer een B-merk borsteltje, het was een vrij harde borstel wel. Daar doe ik nu al 7 maanden mee en hij vertoond werkelijk nog geen spoor van slijtage. De haren gaan niet uitelkaar staan en hij blijft even hard.
Verbazend. Wel lekker goedkoop:) dat was niet eens een doel maar wel een leuk bij-effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet dat er B-merken waren voor de Oral-B tandenborstel.
Welk merk is dit en waar had je die toen gevonden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen idee, de verpakking bewaar ik nooit. Ik zal het wel bij zo'n euro-goedkoopshop gevonden hebben denk ik.