Wat zijn de juiste maten voor een mannelijk model?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
10.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan toch beter 20 jaar oud, 40 huizen en 80 miljoen op de bank?

Antwoorden (2)

Hier zijn geen maten voor. Vereiste is een sportief lichaam, een leuk kopje en (meestal) wat lengte, zo rond de 1m85 en langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannelijke modellen hoeven niet meer per se lang en slank te zijn, of er stoer en flink uit te zien. Het zoeken naar de ideale man levert geen duidelijk "profiel" op. Waar het om gaat is of een man zichzelf is, hoe is zijn houding. Daarom kan iedere man interessant zijn. Een jongen met een scheve neus of een raar oor maakt net zoveel kans als een bloedmooie man in een duur pak en flinke babbels. Het gaat niet om de fysieke schoonheid, maar wel om wat je uitstraalt. Dus wat je als man te bieden hebt, hoe je in je totaliteit overkomt.

Alleen voor het showen van mode zijn er maten gesteld.

Voor mannen is de lengte gesteld op 1.83 - 1.88 m. De ideale kledingmaat is 48 of 50. De maten van het "goed geproportioneerde" lichaam wordt uitgedrukt in bovenwijdte, taille en kraag, resp. 96-76-38 tot 107-84-41, afhankelijk van de lengte.

http://www.kwint.nl/modellen/leesvoer.htm

Hier vind je ook een lijstje met maten en meer informatie.

http://www.eclecticsite.be/lady/idealeMatenModel.htm