wat is slechter voor je haar, blonderen of donkerder verven (permanente verf)?

Waardoor gaat de gezondheid van het haar het snelst achteruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
9.3K

Het beste antwoord

Blonderen.

Je maakt je haar lichter en dat gaat vaak met peroxide of andere vies ruikende rommel. Het blonderings proces is zeer schadelijk voor je haar. Ik heb zelf erg lang met een blonde kop rond gelopen en mijn haar viel met bosjes uit. Ook brak het snel.

Donker maken is vaak verf aanbrengen dat niet altijd helemaal het haar doordringt en een beetje op de oppervlakte blijft. Daarom wil haar ook vaak weer lichter worden.
Bij blond maken wordt de hele haar vaak lichter en blijft het ook zo. Vooral platina blond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Blonderen is echt heel slecht voor je haar.
Bij blonderen wordt een hoge concentratie waterstofperoxide gebruikt die pigment aan je haar onttrekt.
Bij (donker) verven wordt er in feite alleen een laagje verf op je haar aangebracht,en daar zitten dan ook nog ingrediënten in die je haar echt verzorgen.
Ik verf mijn haar en het wordt er echt mooier en zachter van.
Blonderen is echt een aanslag op de gezondheid van je haar,als je het vaak doet,kan je haar er zelfs van gaan uitvallen.
Een tante van mij heeft d'r haar wel eens helemaal kort moeten laten knippen omdat het helemaal dood was na jaren blonderen,bij verven komt dat volgens mij echt niet voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor het donkerder maken moeten de haarschubben ook open voor de kleur en weer dicht
Blonderen super slecht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beiden zijn niet goed. Blonderen is net ietsje slechter door de waterstofperoxide, maar laat je niets wijsmaken: ook in donkere verf (tot zwart aan toe) zit waterstofperoxide. Kijk maar eens bij de ingredienten op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
licht eraan welke kleur haar je hebt want met blonderen moet je het vaker doe als je echt blond wil hebben en moet je elke keer je uitgroei opnieuw doen dus in jouw geval zou ik dus echt verven .p.s als je toch wilt blonderen gebruik goeie haar maskertjes en föhn,was,stijl enz niet te veell anders beschadigt je haar heel erg