Wat is de allerbeste vochtinbrengende handcrème voor een hele droge, schrale huid?

Uierzalf- of creme helpt niet....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.2K

Het beste antwoord

http://www.goeievraag.nl/vraag/erg-droge-handen-smeer-gek.116089

Mijn moeder smeerde vroeger onze handen in met glycerine.
Volgens mij was dat kamferglycerine.
Het zat in zo’n bruin apothekersflesje, geen creme, maar vloeistof.
Het is nog te koop, bij Kruidvat of apotheek in zo’n flesje.

[Heb ik laatst gekocht om mooie bellenblaassop mee te maken. ]

Glycerine zit ook wel in veel cremes.
De pure vorm is beter.

Als je handen al een beetje stuk waren van de vrieskou en vriesdroogte, dan deed dat behoorlijk pijn.
Ook ruikt het niet lekker.
Maar:
Handschoenen aan en naar bed.

En wonder boven wonder:
De volgende ochtend waren je handen helemaal genezen en zacht!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, de ouderwetse methodes helpen vaak nog het beste. Ik herinner me dit ook van vroeger :)
+

Andere antwoorden (6)

klinkt raar maar sudocreme helpt goed, is wel wat vet, kan ook 's nachts met katoenen handschoentjes gebruikt worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ambachtscreme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SCHAPENvet ik maak geen grapje ik had super droge handen maar toen ik schapenvet gebruikte gingen mijn handen als babaybilletjes aanvoelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niveau SOS handcreme. Kleine tube, maar geweldig spul. Supervet, dus niet insmeren als je moet werken ofzo, maar gewoon 's avonds. Na een paar keer smeren ben je van de droge, schrale huid verlost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Good old Nivea uit het blauwe blikje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwitzal babyzalf.