Veel van mijn vriendinnen klagen altijd over droge huid. Bij mannen hoor ik dat niet. Is er een verschil bij vrouwen en mannen wat betreft de huid?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik vroeg me ook af in welke zin een droge huid hebben dan vervelend is, want ik heb dat nog nooit gehad. Jeukt het, of doet het pijn, of voelt het branderig aan of zo? Wat kan ik er mij precies bij voorstellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (6)

Zowel mannen als vrouwen kunnen droge of vettige huid hebben. Ik ben er (man) het voorbeeld van:Ik moet mijn bek echt dagelijks invetten, want anders heb ik bij de eerste de beste glimlach de barsten erin zitten.

Okee, dat is overdreven, maar een droge huid voelt heel trekkerig aan en dat branderige wat je zegt, ja zo kan je het ook voorstellen. En ja, dat is best vervelend, maar even insmeren en klaar weer. Zijn niet voor niets honderden mannenproducten daarvoor op de markt.

Dat je mannen er minder over hoort, tja mannen zeuren alleen als ze een beetje ziekjes zijn. Als er echt wat aan de hand is, dan hoor je ze niet. :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mannen hebben vaker een vettere huid, een droge huid voelt vaak trekkerig aan en schilfert vaak is dus erg vervelend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/73323-beauty-verzorging-van-de-mannenhuid.html
Het is niet zozeer de huid die het verschil maakt, als de mannen zelf: die klagen minder.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou! Van welke planeet kom jij? ;)
escape
12 jaar geleden
Ik ben een knopje van een toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi escape knop : ) O
+ je voor het mooie antwoord 8)
Als ik een droge huid heb dan jeukt het. Niet in de zin dat ik de hele tijd moet krabben, het is meer een oppervlakkig jeukend gevoel, moeilijk uit te leggen. Ik weet niet of je weleens je benen scheert en dat jeukende gevoel krijgt als je weer stoppeltjes krijgt. Zoiets is het maar dan over heel je lijf.
Als mijn huid dan nog droger wordt, kan het ook zeer gaan doen en schraal worden.
Ik moet mijn huid dus echt goed verzorgen want anders heb ik overal jeuk of pijn.
Verder zijn droge handen veel gevoeliger, alles wat je dan aanraakt veroorzaakt een soort irritatiegevoel.

Wat de mannen betreft weet ik het niet, ik ken ook mannen met een droge huid maar die zijn toch minder bezig met potjes en smeerseltjes.
Dat mannen minder klagen vind ik van niet, ik moest wel lachen om die opmerking hoor, maar misschien is een mannenhuid wat minder gevoelig? Ik weet het niet, ben geen man dus weet ook niet hoe dat voelt!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, je bent zelf ook een man :D Dan weet ik niet of je weet hoe het voelt om je benen te scheren ;)
Jeuken baardstoppels ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je huid wordt ook sneller droog als het is gewend aan bijvoorbeeld dagcrémes. Denk bijvoorbeeld ook aan het effect van lippenbalsem, je lippen drogen na het gebruik weer sneller uit.

Mannen gebruiken minder tot helemaal geen dagcrémes.

Toegevoegd na 36 seconden:
Denk dat dit ook een deel van de oorzaak kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons gaat het meer over het lichaam, met name de benen, dan over het gezicht. Vooral 's winters als de lucht erg droog is, hebben zowel mijn man als ik veel last van een droge huid op de benen. Bij mij geeft het vooral op de bovenbenen
een branderig gevoel en heel veel schilfertjes.
Mijn man zegt er niet veel over, maar zit regelmatig met van die lange halen over zijn benen te krabben.
Voor mijn gevoel heeft het ook met het ouder worden te maken.