Alles wat ik doe/zeg, komt heel erg houterig over. Ik heb dans, drama, op school gehad, maar het helpt niks. Heeft iemand misschien advies?

Ik ben vaak het doelwit van allerlei pesterijen, en dat komt volgens mij doordat ik heel erg houterig beweeg + heel verlegen/introvert ben. Ik zou graag dat houterigheid verhelpen, maar heb geen idee hoe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh,dat lijkt me echt vervelend.
Ik ben heel extravert en assertief.
Echt heel vervelend voor je dat je gepest wordt.
Zelfs op je foto kijk je teruggetrokken.
Ik zou niet echt weten wat voor advies,maar laat niet over je lopen!
Probeer af en toe een grote bek te geven(al vindt je het moeilijk),anders blijf je zo'n makkelijk doelwit voor pesters.
Probeer uit de 'slachtofferrol' te komen.
Maar wat zeg ik,dat wil je ook.
Sterkte ermee,ik vindt het echt heel rot voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeey,joh.....vervelend voor je ..écht..
probeer misschien een sport waarbij je *elegant* móet bewegen: bv. zwemmen ofzo.
tja,een asertivitietscursus kan ook tuurlijk,maar da's minder leuk dan bv. zwemmen,toch? wat ook goed is,om in teamverband te gaan sporten (bv. volleyballen,doe ik ook: wanneer je dan een wedstrijd verliest is het niet erg,want je héle ploeg verliest dan,maarre....wanneer je wínt..wow!!! dat geeft je dan toch een vét gevoel k? sterjkt je zelfvertrouwen enzo. En nog wat: jij bent een uniek,waardevol persoon,k?
jij hebt,ongetwijfelt,héél unieke eigenschappen en bent vast en zeker goed in dingen waar anderen weer moeite mee hebben.. hee,misschien ben je wel hardstikke musicaal ofzo? Enne..misschien helpt het ook om s voor de spiegel te gaan staan en een soort * rollenspel* te doen: stel je voor dat jij degenene bent die jou kleineert : maak je innerlijk gewoon sterk en zeg tegen jezelf: * wie is hij/zij nou eigenlijk helemaal?* en oefen dan je antwoorden,k? Oefen desnoods met je oude teddybeer (maakt niet uit) die je dan voorsteld als degene die je dwarszit,k? Jij hoeft niet langer t slachtoffer te zijn...je kan dr uitgroeien,écht joh... t zou zonduh zijn wanneer een leuke meid als jij (daar ben k van overtuigt,k? want wat zegge ze ook weer? * stiile wateren hebben diepe grond*? ...) bij de pakken neer blijft zitten,k? heeey,hééél veel sterkte joh! groetjes, Dennis

Het beste antwoord

Probeer eens een assertiviteits cursus, als je zelfverzekerder bent verandert vaak ook je houding. Via maatschappelijkwerk kan je info krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel

Andere antwoorden (4)

Wat misschien een idee voor je is,om één of andere vechtsport te gaan beoefenen zoals Aikido of Jiu Jitsu.Dit is echt goed voor je zelfvertrouwen en je kan je energie er goed in kwijt.Dan ben je ook met je lichaam bezig.Je kan dit gewoon in trainingsvorm doen,dus zonder wedstrijden.
Je kan altijd eerst gaan kijken bij een school,of het je wat lijkt.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt op mij over als een klassiek voorbeeld van iemand die iets wil zijn, wat niet bij hem past. Het is weliswaar mogelijk om je zwakke kanten te verbeteren met lessen, therapie e.d. Maar waarom blijf je niet bij jezelf? Ga na wat jouw talenten en sterke punten zijn en richt je daar op. Dan maar niet die soepele, extroverte gast zijn. Uiteindelijk wordt je gelukkiger als je jouw unieke punten (die jij en iedereen heeft) uit te buiten. Trap niet in de val om te willen voldoen aan een ideaalbeeld dat niet bij je past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer op je kamer bijvoorbeeld een beetje te buikdansen, daar word je zowiezo leniger van! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kga mijn (oorspronkelijke) reactie tóch ff als antwoord hier weergeven:

,joh…..vervelend voor je ..écht..
probeer misschien een sport waarbij je *elegant* móet bewegen: bv. zwemmen ofzo.
tja,een asertivitietscursus kan ook tuurlijk,maar da’s minder leuk dan bv. zwemmen,toch?

wat ook goed is,om in teamverband te gaan sporten (bv. volleyballen,doe ik ook: wanneer je dan een wedstrijd verliest is het niet erg,want je héle ploeg verliest dan,maarre….wanneer je wínt..wow!!! dat geeft je dan toch een vét gevoel k? sterjkt je zelfvertrouwen enzo.

En nog wat: jij bent een uniek,waardevol persoon,k?
jij hebt,ongetwijfelt,héél unieke eigenschappen en bent vast en zeker goed in dingen waar anderen weer moeite mee hebben..

hee,misschien ben je wel hardstikke musicaal ofzo?

Enne..misschien helpt het ook om s voor de spiegel te gaan staan en een soort * rollenspel* te doen: stel je voor dat jij degenene bent die jou kleineert : maak je innerlijk gewoon sterk en zeg tegen jezelf: * wie is hij/zij nou eigenlijk helemaal?* en oefen dan je antwoorden,k?

Oefen desnoods met je oude teddybeer (maakt niet uit) die je dan voorsteld als degene die je dwarszit,k?

Jij hoeft niet langer t slachtoffer te zijn…je kan dr uitgroeien,écht joh…

t zou zonduh zijn wanneer een leuke meid als jij (daar ben k van overtuigt,k? want wat zegge ze ook weer? * stiile wateren hebben diepe grond*? ...) bij de pakken neer blijft zitten,k?

heeey,hééél veel sterkte joh!

groetjes,

Dennis