Welk kapsel past goed bij een hartvormig hoofd?

En wat past absoluut niet? Is dat een kwestie van smaak of praktisch?

Toegevoegd na 13 minuten:
http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/kapsels.php

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Een pony is altijd leuk bij een hartvormig gezicht. Maak de pony niet te lang maar ongeveer tot op de wenkbrauwen. Anders maakt het heel jong (of je moet dit graag willen). Aan de zijkanten van de pony een paar langere plukjes laten maakt het geheel heel speels.
Knip de rest van het haar tot iets over de schouder en in grove laagjes. Moooi :-)

Uiteraard is het altijd nog wel een kwestie van smaak hoor. Als jij sowieso een hekel aan een pony hebt moet je het vooral niet doen. Kijk in tijdschriften of je iets tegenkomt naar jou smaak.

Een absoluut recht model staat niet bij een hartvormig gezicht (vind ik persoonlijk). Een wat wild, spingerig kapsel staat veel mooier dan een recht geknips kapsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik wilde een meer bob achtig iets voorstellen, maar toen zag ik dat marieanne 17 is. dan lijkt dit me idd het mooiste, +1
Rieneke1
14 jaar geleden
dat is net onder de kin recht afgeknipt.
rechte lijnen lijken me mooier voor jou dan rond.

Andere antwoorden (2)

Bij een hartvormig hoofd is het hoofd boven breder dan de onderkant. Je moet kapsels vermijden waarbij de nadruk boven aan je gezicht ligt. Dan lijkt je kin nog spitser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook je baard laten staan. ;-)
Kies een kapsel met een lengte onder de kin, dat staat erg leuk! Zorg dat het haar volume krijgt op de punten waar je gezicht smaller is.

Niet doen; Korte kapsels die de nadruk leggen op het bovenste gedeelt van je gezicht., die doen je gezicht bol lijken en ondaaraan van je gezicht juist heel smal.