Hoe krijg je een knoop in het haar er snel uit? (zie omshrijving)

Ik heb dus een hele vreemde knoop in mn haar en die heb ik in totaal denk ik al vijf uur aan geborsteld, maar hij gaat niet weg.. Ik heb ook al anti klit spray gebruikt en het werkt gewoon echt niet.. Knippen is ook geen optie want hij zit best hoog..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.3K

Antwoorden (3)

Begin met kammen aan de onderkant van het haar en werk zo voorzichtig naar boven. Wanneer je bij de hoofdhuid begint, heeft het haar de neiging eerder nog meer klitten te vormen, ook al wordt een goede ontklittingsvloeistof toegepast. Wanneer je een klit in het haar tegenkomt, bespuit deze dan met nog wat ontklittingsvloeistof en masseer dit voorzichtig op de klit in. Probeer vervolgens de klit weg te krijgen door hem vanuit het midden naar beneden toe uit te kammen. Dit helpt meestal de in elkaar geknoopte haarstrengen los te maken en de klit te verwijderen.
Bevind jij je echter in de situatie dat er geen ontklittingsvloeistof voorhanden is of niet geschikt is om toe te passen, gebruik dan een haarborstel van natuurhaar en werk weer vanaf de onderkant van het haar naar boven om de klitten uit te borstelen. Wanneer je in dit geval een klit tegenkomt, leg deze dan op de rug van je hand en borstel hem vanaf de onderkant voorzichtig met de borstel in neerwaartse richting, waarbij je centimeter voor centimeter met de borstel langs de haarstrengen naar boven werkt. Een beetje geduld en doorzettingskracht kunnen onnodige schade aan het haar voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik enkel je vingers of een kam met brede tanden om klitten te verwijderen. Achteraf kan je nog altijd een borstel naar keuze gebruiken voor de afwerking.

Begin onderaan je haar en werk verder naar boven. Doe je dat niet? Dan stapel je steeds meer klitten op elkaar en wordt het probleem groter. Houd je haar ook vast, zodat je het trekken minder voelt en je je haar er niet uittrekt.

Speciale producten

Voor mensen die vaak last hebben van klitten zijn er speciale producten op de markt. De Schwarzkopf Zijde-Doorkammer met Zijde-Proteïne helpt je haar makkelijk te ontwarren. Gebruik de shampoo bij elke wasbeurt voor glanzend, doorkambaar haar. Gebruik de Anti-Klit Spray na het wassen of tussendoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed insmeren met olie, slaolie of olijfolie als je geen haarolie in huis hebt. Dan proberen desnoods haar voor haar met een puntkam uit de knoop te trekken. De haren die je los hebt gehaald even met een knijper of elastiek opzij doen zodat je die niet weer in de knoop wrijft.