Wat gebeurt er als je bodylotion gebruikt die meer dan een jaar oud is?

Ik heb een fles zelfbruinende bodylotion die nog halfvol is. Op de verpakking staat dat de lotion 12 maanden houdbaar is. Mijn fles heb ik vorig jaar al aangebroken en is al ouder dan een jaar.
Wat zal het effect zijn als ik het nog gebruik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
8.5K

Het beste antwoord

dat je dan niet hoeft te verwachten dat hij goed is. soms kun je al zien dat de toegevoegde stoffen die alles samenhouden als 1 substantie niet meer werkt, en dan zie je olie op het product liggen. je kunt het dan wel gebruiken, maar hij heeft bijna geen functie meer. nou zeggen al snel dat het product (meestal na 12 mndn) niet meer goed is, maar het ligt er vooral aan wat voor product je hebt. mascara en lippenstift schijnen na een jaar een hele bacteriecolonie te hebben en dan kun je ze beter weggooien. ik bewaar bijvoorbeeld zonnebrandcreme ook niet langer dan een jaar, als hij niet werkt, hoef ik die rommel ook niet op mijn lijf. het ligt er dus vooral aan wat je hebt, make-up in poedervorm gebruik ik jaren door, geen probleem mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat het niks uit maakt hoor. mis dat het iets minder goed werkt.. maar kan het me niet voorstellen.
Op make up staat dat ook maar dat gebruik ik eigenlijk ook wel langer als een jaar. nooit wat van gemerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er komen bacteriën in, en dat kan slecht zijn voor je huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt groen i.p.v. bruin. ;-)
Nee, de fabrikant zet dat erop omdat hij geen enkel risico wil lopen en graag een nieuwe fles verkoopt, maar als je het op een normale manier bewaart en niet in de zon waar het 45 graden celsius wordt kan het nog wel even mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niets. gebeurt mij ook wel eens.

Toegevoegd na 32 seconden:
zolang je het niet opdrinkt tenminste. Maar dat is ook niet gezond met nieuwe lotion