Hoe kan ik me netjes én comfortabel kleden?

Ik ben iemand die houdt van gemakkelijke kleding. Nu moet ik me voor mijn werk me wat zakelijker (dus netter) kleden. Zodra iets te netjes is voel ik me daar niet erg prettig bij. Ik heb dus weinig benul van kleding. Ik ben lang en slank, beetje bol buikje en weinig boezem.
Wat trek ik aan zodat het er zakelijk, netjes uitziet en ik me er ook nog eens prettig bij voel?

Welke basiskledingstukken moet ik nou aanschaffen?

Graag tips!

Ik kan geen hakken dragen en ik hou ook niet van open/ blote kleding.

Ik zou het liefst in joggingpak gaan ;-) maar ja...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Antwoorden (7)

Een nette pantalon met een blouse is altijd goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij. Ik heb een paar nette broeken gekocht, zodat ik in elk geval geen rok(je) aan hoef. Verder nette zwarte schoenen zonder hak, zodat ze wel prettig lopen. En je hoeft helemaal geen blouse of zoiets, koop gewoon wat simpele t-shirts en trek daaroverheen van die vestjes/truitjes aan met knoopjes.

Op deze manier heb je nog steeds het comfortabele van broek, schoenen en shirt maar heb je wel ineens een totaal andere look!

Toegevoegd na 11 minuten:
Oja, pantalon heet zo'n broek ;) Die bedoel ik dus.

Toegevoegd na 15 minuten:
En zo'n soort vestje en schoenen bedoel ik:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herkenbaar! Er zijn wel 'relaxte' jurkjes te vinden, dat doe ik nu. Niet met n panty, maar gewoon met n maillot of legging. Maar als je een gewone broek en shirt aantrekt met n sjaaltje is dat ook al gauw goed. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pantalon en een blouse of een shirt met een mooie hals is eigenlijk all goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EEn mooie spijkerbroek met een t shirt en een getailleerd los te dragen hesje dat camoufleert gelijk je buik.
Leuke platte schoenen.
je kan dan iedere dag een ander T-shirt aan doen van b.v. de Hema.
Indien je nog hesjes hebt kun je iedere dag wisselen

Toegevoegd na 3 minuten:
Merk canda van C&A of Of Dyan ook te koop bij C&A.
Katoenen hesje is te koop bij b.v. Vogele.

Toegevoegd na 13 minuten:
Met hesje bedoel een gilette.
12 jaar geleden
Koop kleding met stretchstof dat staat mooi en zit lekker. Bv een wikkeljurk, strakke broek. Er zijn ook leuke nette colberts van joggingstof. Kortom je kunt 'nette' kleding kopen in 'vrijetijds'stoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou kiezen voor een mooi zwart Colbert. Dat ziet er altijd zakelijk uit, met daar onder een donkere spijkerbroek. Je kunt kiezen uit een mooi blouse wat je er boven op kunt aan trekken. Als schoenen zou ik hakken doen maar aangezien je geen hakken aan kunt dan zou ik voor leuke ballerina's kiezen.

Succes