Heb ik verkeerde kleding?

Ik word door mijn huidige werkgever tijdelijk ergens anders geplaatst. Morgen ga ik daarheen om te kijken hoe en wat. Na een kort gesprek met mijn werkgever, zei hij: Ow, je hoeft geen 3-delig pak aan te doen, maar zorg wel voor "kantoor-casuall". Ik weet niet precies wat hij nu bedoeld, of dat hij vind dat ik er nu niet representatief bij loop.

Ik geef trouwens niet veel om kleding. ik loop op bruiloften, begrafenissen in de kroeg en op werk in dezelfde (soort) kleding. (spijkerbroek, donkere sneakers, en een blouse).

Moet ik nu gaan shoppen?

(En het werk: een ingenieursbureau, net als waar ik nu zit, en nog nooit iets gehoord heb over mijn kleding)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! ik zie he nu ook...Toch nog even kunnen lachen!

Het beste antwoord

Ik vraag me af of je werkgever inderdaad niet bedoelt dat je niet netjes genoeg gekleed bent. Als jij altijd in een spijkerbroek/overhemd loopt, en hij zegt: je hoeft geen driedelig aan hoor, dan vind ik dat wel sarcastisch klinken.
Misschien een idee om het even aan hem te vragen? Ik heb nog even nagedacht over wat u over kleding zijn, maar vind u dat ik niet netjes genoeg gekleed ga? Want dan weet ik dat liever en dan kan ik daar rekening mee houden.
Daarmee gooi je het gesprek open en kan hij zeggen wat hij op zijn hart heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ten eerste, een blouse is voor een vrouw, een overhemd is voor een man :P

Kantoor-casual is vaak gewoon dichtgeknoopte overhemd, broek (ligt echt puur aan de werkplek of een spijkerbroek al genoeg is, of dat je echt voor andere soorten moet gaan) en dan geen sneakers, maar wat meer 'nettere' schoenen. Ik herken dit totaal, ik loop er normaal ook altijd bij zoals je beschreef en het is heel lastig om je aan te passen om 'erbij' te horen.

Je kunt altijd nog aan de leidinggevende/collega's vragen wat wel en niet kan. Zolang je in het begin maar iets te netjes op je werk verschijnt, kan je het altijd naar beneden bijstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spijkerbroek en blouse moet kunnen, mits schoon en heel. Schoeisel is wat lastiger. Sneakers die echt op gymschoenen of sportschoenen lijken zou ik thuis laten. Misschien kan je aan je werkgever uitleg vragen wat hij precies bedoelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou probere o nog even te kijken of je een gewone broek kunt vinden ipv jeans en gewone wat nettere schoenen ipv sneakers... Altijd handig om dat in huis te hebben en ik zou op een soort van sollicitatiegesprek niet in jeans komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een donkere spijkerbroek en een net t-shirt, overhemd of trui zijn prima, schoenen aanpassen aan de stijl van je kleding, laat dat shoppen maar even zitten, kijk morgen naar de kleding van de anderen en pas je daar enigzins op aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beige broek, lichtblauw overhemd, nette schoenen. Gewoon geen Airmax maar eerder Cruifjes. Nette schoenen kun je gewoon kopen bij de Schoenenreus ofzo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks, alleen is schoenenreus niet voor reuzen zoals ik. ik heb maat 48... :-)
Een goede spijkerbroek (als je echt niets anders wil) met een blazer, zou heel goed kunnen. Het lijkt me dan wel het mooist als je er een schoen met een hogere hak er onder doet.

Toegevoegd na 30 minuten:
Okee vergeet de hakken...... Een blazer kan prima. Zie mijn tweede link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Savana, klinkt er vrouwelijk....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, daar hebben meer mensen last van... Beetje ongelukkige naamkeuze wat dat betreft. Toch bedankt
Je kunt natuurlijk ook eens kijken wat de meeste personen op kantoor dragen, dan zie je vanzelf wat hij met "kantoor-casuall" bedoelt en wat het verschil is met jouw kleding. In ieder geval zou ik zeker nettere schoenen aandoen. Kleding hoeft niet duur te zijn, maar afwisseling is wel aan te raden, laat ze maar versteld staan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kantoor casual betekent niet té zakelijk, en ook weer niet alleen casual..

Dus, ik zou gaan voor een stoffen broek met een blouse er boven.
Geen spijkerbroek, dat is dan weer niks voor op kantoor, misschien zei hij daarom JUIST kantoor voor casual.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een neutrale spijkerbroek (geen vegen, gaten, zakken op vreemde plaatsen) kan vaak prima op een kantoor hoor. Het gaat doorgaans meer om dat duidelijk is dat het niet de bedoeling is dat je in een t-shirt en korte broek aan komt. Bij een spijkerbroek kom je dan overigens niet weg met sneakers. Een colbert (hoeft niet zwart) is dan ook aan te raden.