Welke van onderstaande kleuren staan een 'lentetype' het best (zie uitleg)?

Ik heb ooit een kleurenanalyse gedaan en ik bleek een lentetype te zijn. Helaas ben ik de kleurenwaaier kwijt. Ik wil t shirts kopen en moet kiezen uit onderstaande kleuren. Welke staan een lentetype het best? Tomaatrood of kers? Azuurblauw of donkerblauw?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon kiezen wat je leuk vind, niet aan de hand van een of ander type.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kies ik iets wat ik ook mooi vind, maar de ervaring leert dat de juiste kleur de huid en de ogen veel mooier doet uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar die juist kleur hoeft dus helemaal NIETS te maken te hebben met welk type je bent. Dames, geloof nou niet in dit soort onzin...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt dus duidelijk nooit een kleurenanalyse laten doen, je weet niet waar je het over hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot vorig jaar dacht ik hetzelfde als ElCapitan, totdat ze me een keer meegesleurd hebben naar een kleurenanalyse...
Toevallig bleek ik over het algemeen al wel de goede kleure te dragen, maar het bleek toch een wereld van verschil tussen kleuren die niet mochten volgens mijn winterschema en kleuren van wel.
Ook bij mijn moeder...
Ik ben "believer" geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een van mijn vriendinnen heeft ook een 'kleuranalyse' ondergaan, ooit. Sindsdien draagt ze veelal roodachtige tinten, vreselijk! Een keer had ze per ongeluk iets aan in turquoise en dat stond haar prachtig.............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijft natuurlijk wel echt iets voor goedgelovige vrouwen en niet voor sceptische mannen. ;)

Het beste antwoord

Ik heb dat ook eens voor mezelf bekeken. Daar heb je leuke en informatieve sites voor:

Voor jou geldt:

Ivoor, Lichtgeel, Licht warm beige,
Camel, Licht helder goud, Midden goudbruin, Perzik, Lichtoranje, Oranjerood, Helder geelgroen, Zeegroen, Middenturkoois, Donker paarsblauw, Midden violet,
Warm pastelroze, Koraalroze,
Helder felrood, Lichtpaarsblauw,
Licht marine,Licht warmgrijs.

Kijk voor de juiste kleuren op:
http://home.hccnet.nl/a.slob/Pagina's/seizoenen_kleurpaletten.htm

En soms ook wat je juist niet moet doen.
http://home.hccnet.nl/a.slob/Pagina's/welk_kleurtype_ben_ik.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Perzikkleur past het beste bij je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zegt het al ' lente'
dus heldere kleuren zoals in de lente.
dus tussen tomaatrood en kers zou je waarschijnlijk het best voor tomaatrood kunnen gaan en bij azuurblauw of donkerblauw is azuur het beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even googlen
korenblauw, koraalrood
12 jaar geleden
Misschien kun je wat met onderstaande link. Daar kun je ook een nieuwe lentetype kleurenwaaier bestellen. Ze worden op diverse internetsites te koop aangeboden.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik denk dat bijna alles kan, als ik de waaier er naast hou. Alleen Azalea staat er echt niet bij. Azuurblauw twijfel ik over, dus in jouw geval zou ik dan gaan voor donkerblauw. En voor de rode zou ik Tomaatrood kiezen. Hou er wel rekening mee, dat het op ieder beeldscherm weer anders kan worden weergegeven, ook de kleuren op jouw afbeelding kunnen anders lijken dan ze in het echt zijn. En het gaat echt om kleine nuanceverschillen per kleurentype. Dus een kleurenwaaier op het kledingstuk houden is uiteindelijk het allerbeste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij was het zo:
Winter: koele en harde kleuren (bijv. hardblauw)
Zomer: koele en zachte kleuren (bijv. gewassen denim)
Herfst: warme en harde kleuren (bijv. oranje)

Lente: warme en zachte kleuren
Voor een lentetype dus bijvoorbeeld pastelkleuren, zoals lichtgeel etc. Bij jouw dilemma's dan tomaatrood (is wel warm maar niet te hard) en azuurblauw. Beige, lichtbruine enzo staat je waarschijnlijk ook goed. En bepaalde kleuren zachtgroen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als lentetype staan uit jouw foto de volgende kleuren je het best:
mokka, turkoois, avocado, tomaat en roest.
Maar ook zwart en wit zullen je staan.