Hoe komt het dat je op een gegeven moment bepaalde kleding/stijl heel kinderachtig vind en een jaar geleden niet?

Veranderd zo je kledingstijl of je smaak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Met name de mode voor jonge vrouwen is de laatste jaren nogal meisjesachtig.
Kan goed zijn dat je pas op het moment dat het UIT de mode is geraakt ziet dat het zo kleine meisjesachtig was.

Ik weet niet hoe mode gevoelig jij bent, maar het kan goed zijn dat je ieder jaar met de laatste mode mee doet en het jaar daarop ziet wat die mode het jaar daarvoor eigenlijk voor stelde. Want inderdaad wisselen de modebeelden behoorlijk per jaar, en zelfs per seizoen. Alles om de omzet op te krikken.

In ieder geval is het wel zo dat de laatste jaren het modebeeld steeds meer onontkoombaar wordt; je kunt er niet meer onderuit wanneer je iets nieuws koopt. Je kunt nauwelijks meer iets anders kopen dat datgene wat in de mode is dat seizoen. Bijna geen winkel heeft meer iets anders dan "de laatste mode" op de rekken hangen. En zo wordt je eigenlijk nogal gemanipuleerd om ieder jaar met de mode mee te gaan, en alle spullen van vorig jaar af te danken.

Tijdloze kleding wordt bijna niet meer verkocht. Tenzij je heel veel geld uit wilt geven. Of het moet tweede hands zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat heet opgroeien. Je gaat dingen anders bekijken en je wordt beinvloed door de media en je omgeving. Je smaak verandert en daardoor je kledingstijl. Je voelt je niet prettig meer met je oude stijl. Er zijn natuurlijk uitzonderingen die de rest van hun leven in de kinderlijke stijl blijven lopen, maar die zouden ook wel kunnen denken dat ze daardoor jong blijven
12 jaar geleden
Je wordt ouder en daarmee veranderd je smaak