Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je kunt kiezen tussen gewone en watervaste mascara, waarom kiezen mensen dan altijd de gewone?

De winkels liggen vol met gewone mascara, en je moet flink zoeken naar de juiste watervaste. Het is toch logischer om altijd waterproof te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Ik gebruik altijd gewone mascara, omdat deze makkelijker te verwijderen is, en als ik ga zwemmen, doe ik geen mascara op. Zo simpel is het;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gezellig hoor, die minners, en dan vooral de uitleg die erbij gegeven wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens! +
Waterproof loopt toch uit en krijg je vervolgens nauwelijks van je ogen af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat voor mascara jij koopt :')
Maar mijn waterproof (chanel, hema etc) blijven prima zitten.
Ik kies altijd voor de gewone, omdat deze makkelijker te verwijderen is. Voor waterproofmascara ben je een remover op oliebasis nodig, en deze laat vaak een vettig laagje achter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt het moeilijk van je ogen af, en als je het laat zitten, dan is het de volgende dag een klont. En bij de "gewone" is het niet zo, dat het meteen doorloopt bij een beetje water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone mascara krijg je er al af met een beetje water. Bij waterproof ben ik gelijk een paar wimpers kwijt als ik het eraf haal. Alleen als ik ga zwemmen, heb ik soms wel is waterproof op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vroeg ik me eerst ook af. Toen was ik nog helemaal fan van waterproof, dus heb nu heel veel waterproof mascara's. Nu wil eigenlijk overstappen naar 'gewone'. Ook inderdaad om die reden dat het veel makkelijker is om de gewone mascara eraf te halen. Ik heb namelijk nog steeds niet dé perfecte waterproof oog make-up verwijderaar gevonden en bij de gewone mascara werken (bijna) alle make-up removers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik altijd waterproof en met de kant en klare lotionpads van kruidvatmerk krijg je het er wel af.
Toch denk ik dat ik ook ga overstappen, want maak me alleen op als ik op pad ga en heb ook al gemerkt dat wimpers eraf vliegen als ik het eraf poets. Het gaat wel eraf met de pads, maar misschien toch beter om gewone mascara te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterproof mascara is veel dikker en maakt je wimpers stug. Het is heel moeilijk af te halen. Ik vind gewone mascara natuurlijker overkomen en je kunt het makkelijk verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat je veronderstelling klopt, want ik ken genoeg mensen die waterproof preferen (vriendinnen, mijn moeder, ikzelf etc.).

Het argument voor 'gewone' mascara is al genoemd; het is moeilijk te verwijderen. Echter heb ik daar geen last van, want ik heb prima make-up-reiniginsdoekjes waarmee mijn mascara binnen een mum van tijd verwijderd is.

Daarnaast werd er gezegd dat het minder natuurlijk aandoet (te dik). Soms klopt dat wel, maar met mijn waterproof chanel mascara heb ik daar absoluut geen last van.

Kwestie van smaak, geld en goede make-upreinigingsdoekjes denk ik :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het om persoonlijke smaak gaat. De een vind het prettig om waterproof te gebruiken de ander de gewone versie. Er kleven aan beide kanten voor en nadelen aan zoals hierboven genoemd worden. Ik gebruikte waterproof maar ben weer overgestapt op de normale versie. Mijn wimpers vallen er minder snel van af en met 1 veeg lotion haal ik de zooi eraf. Praktisch gezien werkt dit beter voor mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat mensen gewone kiezen(wat ik zelf ook doe) omdat ze zeggen als je waterproof gebruikt dat dit slecht is voor je wimpers. Hierdoor kunnen namelijk sneller je wimpers afbreken. Dit komt doordat in watervaste mascara meer rubber zit als in de gewone mascara.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding