Mijn kindermaat is 146, wat is dan mijn vrouwenmaat?

Ik ben trouwens nogal klein.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.7K

Het beste antwoord

Daar is geen 'vrouwenmaat' van. maat 152/164 kun je een beetje vergelijken met xs. De meeste winkels verkopen geen kleinere maten. Stel dat er xxxs ongeveer hetzelfde zou zijn als 146, dan zou die kleding er nog heel anders uit zien. Kindermaten hebben een andere vorm dan vrouwen maten. Een t-shirt voor vrouwen is bovenaan (borsten) wijder en bij de taille smaller en onderaan weer iets breder (heupen). Een meisjes t-shirt is overal ongeveer even breed. Daarom is het ook niet mooi om als kleine vrouw een kindermaat te dragen en andersom. een kindermaat kun je daarom niet echt vergelijken met een 'vrouwenmaat'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

S of XS, het hangt ook enorm van het merk af welke maat je nodg hebt, soms is M genoeg en soms heb ik XL nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je nog niet echt een vrouwenmaat. De maat xs (of 34 zal wellicht nog wat te groot zijn. In sommige winkels (zoals the (lady) sting) hebben ze van sommige merken ook xxs, misschien dat dat meer in de buurt komt. En anders heeft coolcat bijvoorbeeld ook veel kleding in kindermaten, die voor vrouwenkleding door kunnen.