Hoe voorkom ik dat mijn legging gaat tekenen onder mijn strakke kleding?

Ik draag vaak rokjes met daaronder een legging, met een strak shirt. Nu komt het vaak voor dat mijn legging iets te strak is en dat ik een soort zwembandje lijk te hebben onder mijn shirt. Ik heb maatje 38 en heb een mooi figuur, zolang ik niet die legging aan hoef. Ik lijk niet dik, maar doordat de legging zo in mijn huid duwt, lijkt het alsof ik heel veel ben aangekomen. Ik heb al eens geprobeerd een grotere maat te nemen, maar daarbij had ik hetzelfde effect, het enige wat veranderde was, dat ik een flubberlegging had.
Weet iemand een manier om dit tekenen tegen te gaan? Is er een goede manier dat ik mijn legging kan rekken? (ik doe het af en toe wel met de hand, maar dit heeft geen enkel effect).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
10K

Het beste antwoord

ik zou de legging juist wel tot in de taille trekken (en dus een hoog model kiezen) want taille is slanker dan heupen.
overigens, heupmodellen zijn toch helemaal UIT.

het elastiek oprekken is makkelijk! dit doe je door het elastiek vochtig te maken en dan de taille van de legging over de rugleuning van bijvoorbeeld een bureaustoel of eetkamerstoel of een lade te trekken.
zorg ervoor dat dat wat je als oprekker gebruikt nooit breder is dan de maximale rek die in het elastiek van je legging zit, anders gaat je legging kapot.
wat je bijvoorbeeld ook kunt gebruiken om de taille op te rekken is een op maat gezaagd stukje hout. deze moet zo'n 10 tot 15cm breder zijn dan de taille van je legging.
die taille meet je door de legging plat neer te leggen en van linker tot rechterkant te meten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Draag corrigerend ondergoed, een slip of een hemdje of beide.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je antwoord. Dit is inderdaad een goed idee, ik hou hem in mijn achterhoofd.
Ik ben eigenlijk op zoek naar DE oplossing dat de legging niet meer snijd, dan hoef ik niet altijd rekening te houden met mijn ondergoed.
Als je legging alleen in je taille te strak is, kun je er nieuw elastiek in doen, net een paar centimeter ruimer dan het huidige, het snijdt dan niet zo in je vel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is ook een goede tip voor een aantal leggings die ik heb. Maar de meeste die ik draag zijn soort panty's en daar kun je helaas geen elastiek uit halen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
da's natuurlijk minder;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat je kunt proberen is de bovenkant goed natmaken, en helemaal uitgerekt met stevige knijpers aan een wasrek laten drogen, anders weet ik het ook niet.
Geen legging onder een rokje dragen, dat staat veel beter! ;-)
Je heb van de broekspanners daar kun je de legging in doen;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik trek mijn legging niet tot mijn taille omhoog. Ik sla de bovenkant van de legging dubbel zodat die rond de bovenkant van mijn rokje zit, op mijn heupen. Dan zit de legging niet onder mijn shirt. (hoop dat je snapt wat ik bedoel)