hoe heet dat spul dat je eerst op je ogen smeert zodat oogschaduw mooi blijft?

Ik heb geen idee hoe het heet. wil het graag kopen lijkt me handig!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (9)

Oogschaduwbasis. Te koop bij kruidvat, etos etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heet dat een eye primer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik las net op google badolie (weet niet meer exact welke site volgens mij deze:)

Citaat: "Je ogen eerst insmeren met badolie en dan oogschaduw en bij doen, en door elkaar heen mengen. Glimmende oogjes :) "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eyeshadow base. Ik heb 't ook. Heel goedkoop bij de etos. Het werkt goed hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een eye primer. Bij het merk Sephore verkopen ze dit en het werkt ook echt goed. De prijs verschillen tussen de €8,00 en €12,00
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heet een oog primer, maar als je op YouTube kijkt kun je zien dat je ze ook zelf kunt maken door middel van crème en foundation. Het kost helemaal niks en werd net zo goed of zelfs beter dab wat ze in winkels verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eye Primer oftewel Oogschaduwbasis

Oogschaduw kan snel in de plooitjes van je ogen gaan zitten. Vooral als je erg glimmende oogleden hebt ‘glijd’ de oogschaduw er snel af. Ook kan een kleur minder goed te zien zijn omdat het niet goed blijft zitten op je ooglid. Vroeger werd altijd geadviseerd om foundation (en poeder) voor de oogschaduw aan te brengen zodat het beter blijft zitten. Dat werkt een piepklein beetje. Maar toen werd er oogschaduwbasis uitgevonden! Dit is een goedje dat lijkt op camouflage/concealer. Vaak is het gekleurd. Je brengt het aan met een kwastje op je ooglid en smeert het uit. Het egaliseert je oogleden, zodat het een neutrale goede kleur wordt waarop oogschaduwkleuren een stuk mooier uitkomen. Maar, het aller belangrijkste: het zorgt er voor dat de oogschaduw er de héle dag op blijft zitten! Het is dus een ‘basis’ voor de oogschaduw. de oogschaduw kleur wordt veel mooier er blijft de hele dag zitten. Ideaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewone concealer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook eerst witte oogpotlood gebruiken, werkt prima.