Kan het kwaad om elke dag 'lactacyd' te gebruiken?

Ik vind het fris om mijn vagina elke dag te wassen, dit doe ik nu een tijdje met Lactacyd, ik heb nog geen problemen ermee of iets dergelijks
Alleen weet ik niet of het wel goed is voor dagelijks gebruik.
Weet iemand dit wel?

Ik gebruik het 1x per dag en een klein beetje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
12.7K

Antwoorden (8)

Lactacyd is juist zo gemaakt dat het de goede bacterien niet uit je vagina verwijders. Toch denk ik dat er mogelijk toch enkele goede bacterien worden weggehaald als je je elke dag daarmee wast. Het kan geen kwaad om af en toe een dag over te slaan en je vagina met water te wassen. Zo blijven in ieder geval de natuurlijke goede bacterien waar ze horen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn nog heel veel vrouwen die hun vagina uitsluitend met water wassen. Niks mis mee, maar water heeft een reinigende werking en doet verder niets extra's voor de natuurlijke balans en weerstand van je vagina. Vergelijk het maar met je huid of je handen. Die reinig, verzorg en bescherm je toch ook niet alleen met water? Help daarom de balans van je vagina te beschermen door dagelijks Lactacyd te gebruiken. Hiermee reinig, verfris en help je je vagina te beschermen.

Het kan dus wel dagelijks, maar op zich kun je ook zo nu en dan met water je vagina wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een bron misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal proberen een bron te vinden om wat ik zeg te ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hoeft niet altijd een bron te hebben, hij heeft wel gelijk!
dit middeltje helpt tegen de "slechte" bacterien, maar die garantie heb jenooit 100 % ik zou het als ik jou was om de dag doen en de dag dat je niet met dat spul spoelt gewoon met lauw water grondig wassen!
het antwoord van Jef is goed, je zult het ermee moeten doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is de grootste onzin en alleen maar goed voor de inkomsten van lactacyd.
Waarom vertrouwen mensen nu niet gewoon op hun eigen lichaam. Als het goed werkt, dan verpest je alles juist alleen maar door producten te gaan gebruiken. Ik weet zeker dat veel mensen (vrouwen) dit alleen maar gebruiken tegen de "geur".
Dit zal alleen maar erger worden, helemaal als je er weer mee stopt, dan is de zuurtegraad ineens weer helemaal anders en je lichaam zal dan weer extra gaan reageren en ben je terug bij af. Je vagina heeft geen producten nodig om gezond te zijn, als je alleen water daar beneden gebruikt is ie zowiezo gezond.
Water is genoeg! Katoenen ondergoed en bij geurtjes is het vaak een schimmeltje. Is zo op te lossen door een middeltje van de ha.
Ja dat is slecht, je kunt het daaronder beter wassen met alleen water en misschien 1 keer per maand Lactacyd gebruiken als je dat nodig vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Wassen met water is beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is het niet goed om het dagelijks te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het met Roland eens, waarschijnlijk gewoon een goede manier om geld te verdienen. Je vagina heeft al die chemische onzin niet nodig. +je
Hallo
Ik doe dat ook al jaren lang,is geen probleem ook via de site zie link kan je voldoende informatie vinden over het gebruik van Lactacyd
http://www.lactacyd.nl/lactacydnl-pages/content-faq-breakdown
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Lactacyd is mild en zeepvrij en speciaal afgestemd op je vagina zodat je het elke dag kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je kan dit gewoon dagelijks gebruiken.

lees maar wat er op de site staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik er zelfs een vaginale douche bij (alleen met lauw water) ook elke dag. Is dat ook erg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb meerdere keren op internet gelezen dat het gebruik van Lactacyd niet goed is. Als je op internet zoekt zul je voor- en tegenstanders vinden. Ik zou het niet structureel gebruiken. In mijn ogen is het gewoon een goede stunt om geld mee te verdienen.

Je vagina is zelfreinigend, iedere dag gewoon met water spoelen zou goed genoeg moeten zijn. De ene vrouw heeft meer afscheiding dan de andere, dat hoort erbij. Als je zeepjes gebruikt wordt de PH van je vagina aangetast en dat kan leiden tot schimmelinfecties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist+ En ik denk dat vele het alleen gebruiken als "fluitparfum" Omdat het juist vies gaat ruiken daar beneden door alle zepen en inlegkruisjes met parfum enzo enzo! Dit brengt alles uit balans en dan krijg je klachten, zoals bv geurtjes.
Ik heb dit eens geinformeerd bij mijn apotheek en zij zei dat je het 1 a 2 X p.w. kunt gebruiken.