hoe verzorg je hairextensions?

Dinsdag krijg ik , eindelijk , hairextensions ! Maar hoe verzorg ik die het beste, zodat de lijm langer blijft zitten en de punten niet gaan `rafelen`?

Toegevoegd na 17 minuten:
extensions van echt haar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.5K
Kimath
12 jaar geleden
wat voor soort extensions? synthetische?

Het beste antwoord

In principe kan je je haar en je hairextensions net zo wassen zoals je altijd deed. Aangeraden wordt om je haar om de dag te wassen. Wanneer je hairextensions hebt, dan is het belangrijk dat er zo min mogelijk klitten in komen. Dit kan een lelijk gezicht zijn plus je eigen haar kan beschadigen. Voordat je je haar gaat wassen wordt aangeraden om je haar en je hairextensions eerst te borstelen. Je hairextensions moeten altijd met beleid worden geborsteld. Doe het voorzichtig en haal klitjes er voorzichtig uit. Daarna kan je je haar gaan wassen zoals je gewend bent. Zorg er wel voor dat je douche niet te heet is, lauw water is beter. In principe kan je iedere shampoo gebruiken, maar er wordt aangeraden om een shampoo te gebruiken die je haar verzorgt en voedt. Ook moet je altijd een conditioner gebruiken. Op die manier komen er geen klitten in.

Na afloop kan je je haar drogen. Het beste is om je haar goed droog te maken met een handdoek. Daarna kan je je haar in principe zo fohnen en stylen als je gewend bent. Let er wel op dat je de fohn niet te heet zet. Je hairextensions kunnen beschadigen door de warmte of ze kunnen uitdrogen. Na het wassen is het ook weer belangrijk om je haar goed maar voorzichting uit te borstelen.

Je eigen haar wordt door jezelf gevoed en verzorgd, maar bij hairextensions is dit natuurlijk niet het geval. Met een masker voor je haar kan je je hairextensions wat extra voeding geven. Vraag bij je kapper om de juiste producten voor extensions en volg de aanwijzingen omp.

Waar moet je nog meer op letten?
•Ga nooit met nat haar slapen
•Het beste is om je haar in een vlecht te doen voordat je gaat slapen
•Borstel je haar meerdere keren per dag uit
•Het beste kan je hier een speciale ontwarborstel voor gebruiken. Deze kan je bij de kapper krijgen.
•Wanneer je gaat zwemmen, zorg dat je haar niet aanraking komt met chloorwater. Chloor is sowieso slecht voor zowel je haar als je hairextensions.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien heb je hier ook nog wat aan:

http://www.beautiful-hair.nl/productslink.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat ik nog bijkanvoegen hierboven is condtioner allen op je lengte gebruiken! Altijd goed drogen.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heey wat leuk die heb ik laatst ook eens gehaald.

Maar dat verzorgen valt wel mee hoor! Het is gewoon je haar. Maar alleen moet je oppassen bij je haar kammen! De mevrouw die ze bij mij zette zei dat ik niet met fruitische shampoo mocht wassen. Dan gaan ze er eerder uit.
Maar dat met dat slapen valt allemaal wel mee!
Ik heb er 10 overal in me haar, en ik ben er nog geen 1 kwijt (ik heb ze 4 weken ofzo) en ik slaap altijd met los haar! En het is echt haar! Ennneeee... die van mij blijven 3 maanden zitten ofzo! whaha.
Maar dus bij mij is het niet zo dat je helemaal moet opletten van Oh Oh ik heb hairextensions. Het valt dus wel mee!

Je hoeft het dus niet te verzorgen als een cavia of hamster ofzo! xD

Veel plezier ermee!!!; )

Toegevoegd na 2 minuten:
Ohja en ik slaap bijna ook altijd met nat haar! dus dat wat daar boven allemaal staat is echt als je het met je leven wilt beschermen ofzo! xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hairextensions worden aan de onderste laag haren vastgemaakt. Ze worden aan de bovenkant van deze haren vastgemaakt. Je bovenste laag haren valt er op die manier overheen zodat het niet opvalt dat je hairextensions hebt. Maar wanneer de hairextensions er lang inzitten dan groeien ze naar beneden. Je kan de vlechtjes of de wax dan zien zitten plus de kans op klitten wordt steeds groter.

Je haar wassen
In principe kan je je haar en je hairextensions net zo wassen zoals je altijd deed. Aangeraden wordt om je haar om de dag te wassen. Wanneer je hairextensions hebt, dan is het belangrijk dat er zo min mogelijk klitten in komen. Dit kan een lelijk gezicht zijn plus je eigen haar kan beschadigen. Voordat je je haar gaat wassen wordt aangeraden om je haar en je hairextensions eerst te borstelen. Je hairextensions moeten altijd met beleid worden geborsteld. Doe het voorzichtig en haal klitjes er voorzichtig uit. Daarna kan je je haar gaan wassen zoals je gewend bent. Zorg er wel voor dat je douche niet te heet is, lauw water is beter. In principe kan je iedere shampoo gebruiken, maar er wordt aangeraden om een shampoo te gebruiken die je haar verzorgt en voedt. Ook moet je altijd een conditioner gebruiken. Op die manier komen er geen klitten in.

Na afloop kan je je haar drogen. Het beste is om je haar goed droog te maken met een handdoek. Daarna kan je je haar in principe zo fohnen en stylen als je gewend bent. Let er wel op dat je de fohn niet te heet zet. Je hairextensions kunnen beschadigen door de warmte of ze kunnen uitdrogen. Na het wassen is het ook weer belangrijk om je haar goed maar voorzichtig uit te borstelen.

Je eigen haar wordt door jezelf gevoed en verzorgd, maar bij hairextensions is dit natuurlijk niet het geval. Met een masker voor je haar kan je je hairextensions wat extra voeding geven. Vraag bij je kapper om de juiste producten voor extensions en volg de aanwijzingen om.

Waar moet je nog meer op letten?
•Ga nooit met nat haar slapen
•Het beste is om je haar in een vlecht te doen voordat je gaat slapen
•Borstel je haar meerdere keren per dag uit
•Het beste kan je hier een speciale ontwarborstel voor gebruiken. Deze kan je bij de kapper krijgen.
•Wanneer je gaat zwemmen, zorg dat je haar niet aanraking komt met chloorwater. Chloor is sowieso slecht voor zowel je haar als je hairextensions.