Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn haren weghalen?

Ik heb lichtblond haar en mijn beenharen zijn iets donkerder. Mijn moeder vertelde me dat t beter is om mijn benen niet te ontharen omdat ze dan toch terugkomen en je je dan altijd moet (als je geen haren/stekeltjes wilt natuurlijk) blijven ontharen. Ook zouden mijn haren omdat ze niet zo donker zijn, snel bleken in de zon.                            Nu vraag ik me af of ze gelijk heeft en ik geef toe dat ik niks maar dan ook niks weet van ontharen... Wie kan me tips/informatie geven? Ik ben trouwens 15 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moeder heeft gelijk.

Ik heb ook hele lichte beenhaartjes gehad, altijd. Pas toen ik 32 was, werden ze echt donkerder en ben ik ze gaan scheren. Zodra je begint met scheren, komen de haartjes donkerder en dikker/stugger/harder terug en moet je dus altijd blijven scheren. Zolang ze licht van kleur zijn en niet opvallen: lekker zo laten! Want zodra je gaat scheren, moet je blijven scheren. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb precies hetzelfde als bovenstaand antwoord, echt, nog wachten meer scheren bespaart je een boel gedoe!

Andere antwoorden (9)

IK zelf scheer wel.. Maar als het niet heel harig is niet. In de zon worden je haren lichter.. Dusja mischien moet je gewoon wachten tot ze in dit weertje lichter worden !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het, je moeder kent je beter dan wij hier.
En als je het na het proberen liever alsnog afscheert, dan kan dat.... Het scheren ongedaan maken is lastiger ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onthaar alleen als jij dat zelf wilt. Als jij vind dat het niet nodig is moet je het gewoon niet doen. Eenmaal geschoren dan wil je geen stoppels en blijf je wel aan de gang. Je kunt het scheren, ontharingscreme gebruiken, harsen of epileren met een epileerapparaat. De laatste 2 zijn pijnlijker maar dan blijft het een paar weken weg en krijg je niet zo van die harde stoppels terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan harsen of bleken zodat ze minder opvallen. Als je harst krijg je geen stoppels en blijven je benen langer zacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je harst niet, dan groeit er een hele nieuwe haar. Als je scheert haal je alleen het stuk boven de huid weg wat een stoppel wordt.
Idd worden je haren in de zomer lichter.
En ik vind dat je je alleen moet ontharen als jij dat zelf wil.
'T is jouw keuze! Maar ze komen inderdaad (logisch) wel weer terug als je ze scheert, maar opzich is dat toch niet zo'n heél groot probleem, tenzij jij van wel vind...
Als jij het niet wilt, moet je het vooral niet doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ontharen, want als er zon op je benen schijnt zie je de haartjes toch. Ik heb ook blonde haartjes, schoor ze en ze kwamen net hetzelfde terug.

Volgens mij is het dus een fabeltje dat je haren donkerder terugkomen. Het klopt wel dat je haren lichter worden in de zon. Dus als je het niet erg vind als ze licht zijn, kan je ze ook nog wat lichter maken door citroensap en hoef je ze niet te scheren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik scheer ze meestal wel, maar dan alleen als het lekker weer is. Maar in de winter vind ik het niet nodig om dat te doen want dan heb ik toch een lange broek aan.

Zelf heb ik hele licht blonde haren op mijn benen. Maar je blijft ze toch wel zien hoe blond ze ook zijn. Ik doe het in de zomer/lente meestal 1x in de week of 2 week soms. Of als ik in de winter ga zwemmen. Ik vind het persoonlijk veel fijner als ik ze geschoren heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind van niet. Je hebt lichtblond haar. Ik zou het gewoon laten staan. Je ziet het nauwelijks, enkel als de zon er op schijnt.
Ik vind het bij mezelf eigenlijk best mooi, die blonde haartjes die schitteren in het zonlicht :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook heel lichtblond haar op mn benen en haal het altijd weg, niet omdat je het ziet maar omdat je het voelt, en gladde benen onder een rok vind ik toch fijner.

Het is trouwens wel een beter idee om meteen te beginnen met harsen, omdat het dan minder pijn doet. Na scheren komen de haren stugger en dikker terug en kost het meer moeite (en pijn) om ze weg te halen. Maar als je meteen begint met harsen, komen er iedere keer minder haartjes terug totdat ze op een gegeven moment gewoon verdwenen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding