Welke kleur shampoo heeft het beste effect op rood/bruin geverfd haar?

Ik heb een halfjaar geleden mijn blonde haar kastanjebruin geverfd en nu is het heel licht geworden, soort van strawberry blond, maar ik heb het nooit eerder geverfd, en ik heb het geverfd met zon pakje uit de supermarkt, wat permanent bleek te zijn. achteraf was ik er niet zo blij mee want mijn haar heeft nu een rode gloed, en op foto's zie je dat heel erg goed. Ik heb het veel gewassen met zilvershampoo, antiroos shampoo en olijfolie en het is een stuk lichter maar nog niet volledig verdwenen. Hoe zou ik het beste de rode kleur eruit kunnen krijgen zonder naar een kapper te gaan?

Ik heb de volgende shampoos:
Zilvershampoo, die is paars
Antiroosshampoo, die is blauw
mentholshampoo, die is groen
en gewone glansshampoo die is wittig

welke kleur zou het beste helpen?
mijn uitgroei zie je niet super erg, maar ik zou het graag na de zomer weer normaal hebben.
Of moet ik gewoon veel zwemmen in zout zeewater op vakantie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8.3K

Antwoorden (4)

Je hebt van nature blond haar dus ik raad je aan om shampoo te gebruiken voor blond haar. Je hebt een speciale lijn van John frieda,maar die is erg duur en je hebt shampoo voor blond haar van andrelon, is iets minder duur. Volgens mijn kapper is Andrelon wel het beste merk shampoo om te gebruiken.
Verder heb je gewoon een beetje geduld nodig,want in bruine haarverf zitten ook rode pigmenten en die zijn gewoon heel erg sterk...
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groen heft rood op, dus de mentolshampoo lijkt me het beste.
Zwemmen in zout water, citroen in je haar kan allemaal prima helpen. Wordt het daardoor te geel, kun je zilvershampoo gebruiken.
Pas er wel op dat verven, zout water en citroen niet echt best zijn voor je haar, dus zo af en toe verwennen met een haarmasker (of mayo) is wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even iets anders als je een kleur spoeling had genomen had het uit zichzelf verdwenen .hoe herken je die !kleur produkten die je moet mengen met waterstof peroxide ,zijn verf !of semi permanenten kleuringen .maar nu je vraag , wat al geschreven zijn groen blauw enz mogelijk tegen kleuren ,maar dat hebje al geprobeerd denk ik ,hier een mogelijke (geheime tip:)) zuur !azijn !citroen ! Gloor !Zijn de vijanden van rood !hè ja ,niet puur opdoen meng wat door de crème behandeling ,niet dat gloor .wel in het zwembad lekker kopje onder .het bewijs mensen met geblondeerd haar worden vaak groen na het zwemmen .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enigste wat echt 100% helpt is geduld hebben. De kleur word vanzelf bleker en valer en het groeit wel weer uit. Met geen enkele shampoo kun je een permanente kleur uit je haar wassen. Helaas niet.
Maar als je dan toch graag een goede shampoo wilt gebruiken neem dan de zomerblond van garnier. Maar nogmaals verwacht niet dat je direct na 1 of 2 was beurten weer stralend blond bent.