'puistjes' van harsen, wat te doen?

Hoi, ik heb last van donshaartjes op mijn kaaklijn. Ik ben van plan om het weg te laseren, maar dat doe ik na de zomer omdat het slecht is om in de zomer een laserbehandeling te beginnen (dat werd gezegd).
Ik hars mijn kaaklijn zelf, soms laat ik het doen maar ik krijg er puistjes van en dat is geen gezicht. Heb het ook geepileerd met touw, maar ook toen kreeg ik last van puistjes. Scheren vind ik persoonlijk geen oplossing of ontharingscreme, wat anders? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Het beste antwoord

Hoi Puntje,

Ben je een vrouw of man?
Mannenhuid is vaak wat dikker en ruwer en kan dit beter hebben.
De huid van een vrouw is gevoeliger.
Je zou je eens kunnen laten adviseren bij een schoonheidssalon waar dit soort behandelingen worden gegeven.
Sommige behandelingen kunnen gewoon, ook lazeren, het gaat om de verzoging erna, die is zeer behandeling. Denk aan UV bescherming voor in de zon, etc.
Als je zelf hars is het een pré om het hierna te verzorgen met een juiste dag of nacht verzorging.
Net als mannen die na het scheren balsem gebruiken, ook hierover kan je jezelf laten informeren bij een drogist.
Er zijn ook verschillende soorten hars producten, hou dit goed in de gaten, want gezichthaar is anders dan lichaamshaar en heeft geen hardere behandeling nodig. Er zijn producten gericht op een gevoellige huid en speciaal voor het gezicht.
Een snel wondermiddel voor vele huid imperfecties is Jojoba olie, dit kan je kopen in een olie vorm bij een natuurwinkel.
Ik zou zeker na het harsen geen agressieve producten gebruiken, zo ie zo niks met alcohol erin, zoals antibacteriele producten, tenzij het Tee Trea olie is, maar jou puisten duiden meer op een reactie van het harsen inplaats van ''jeugdpuistjes''.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt t beste gelijk erna een beetje betadine erop doen na een uurtje is t weg of een anti bacterielle creme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er na het harsen talkpoeder opdoen, dat voorkomt de bultjes.
Dat is trouwens niet speciaal voor je kaaklijn maar kan overal op je lichaam worden toegepast.