Wat tegen gebroken haar ?

Ik heb heel haren die snel afbreken als k borstel breekt veel af ik heb ook
Veel gespleten haarpunten ik heb alle shampoo's al geprobeerd en ik ga regelmatig naar de kapper . Wat kan ik
Hieraan doen ? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
1.9K

Antwoorden (4)

Gespleten haarpunten zijn niet te herstellen. Eenmaal last van gespleten haarpunten? Dan kun je het alleen nog afknippen.

-Borstel je haar niet te vaak.

-Friemel niet aan je haar.

-Vermijd de föhn of stijltang.

-Bescherm je haar goed tegen de zon.

-Gebruik een shampoo speciaal voor gespleten haarpunten.

-Gebruik na het wassen van je haar een conditioner.

-Maak zo min mogelijk gebruik van haarelastiekjes of andere haaraccessoires.

-Wrijf na het wassen je haren niet droog met een handdoek, maar dep het droog. Of laat het vanzelf opdrogen.

-Laat elke zes weken je haar bijpunten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat je allemaal met je haar doet, maar het is slecht om je haar regelmatig tot elke dag te fohnen en te stijlen of juist te krullen
Verder als het vriest en je gaat met nat haar naar buiten heb je kans dat je haar afbreekt
Dooie punten afknippen (niet zelf maar de kapper laten doen ;))
En volgens mij is het ook niet goed om er veel/vaak mouse en haarlak en andere dingen in te doen (ik weet het niet zeker hoor!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar is inprinciepe dood. Dus je kan het niet ' voeden'. Al die speciale shampoo's leggen een dun laagje over je haar heen waardoor het gezonder lijkt. Alles wat jij met je haar doet, borstelen, stylen, in een staart doen, dat verzwakt alleen maar je haar.
Als je echt sterker haar wilt, Dan moet je van binnenuit beginnen.
Er zijn speciale voedingssupplementen voor haar en nagels. Surf eens rond op internet welke groenten en fruit er goed zijn voor haar. Stop met roken.
Het is een langzaam proces maar als je durft om je haar kort (er) te laten knippen, zou ik dat ook doen. Je ziet er eerder resultaat door omdat er minder gewicht aan hangt.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke dg dat Je Onder de douche zit moet Je geen shampoo gebruiken, want dat is schadelijk Voor Je haar. Ze zeggen Dt knoflook heel goed is Voor Je haar. Heb het zelf nooit geprobeerd, Maar vele Kappers geven dat ALS advies