hoe knoop je een stropdas graag een makkelijke manier A.U.B.

ik weet gwn niet hoe en ook al ben ik een meisje bij sommige outfits staat een stropdas wel leuk (niet zulke kantoorstropdasen maar die je koopt bij de claires

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Antwoorden (6)

Dit filmpje heeft mij ontzettend geholpen, ik doe het nu altijd zo.
Effe oefenen en je hebt een perfecte knoop!
Succes!

http://www.snotr.com/video/788/How_to_tie_a_tie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderstaande link is de eerste hit met "stropdas strikken"

http://www.apporte.nl/index.html

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vele manieren mogelijk, dit is er één

Toegevoegd na 5 minuten:
Het schijnt dat de gemiddelde das op 85 manieren te strikken is!

zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropdas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze knoop vind ik persoonlijk het mooist. De dubbele knoop. +1
Bij het knopen van een stropdas zijn er een aantal punten waarop u dient letten.

De voorbereiding van het knopen

Alvorens de stropdas om uw nek te leggen, plaatst u uw kraag omhoog en maakt u het bovenste knoopje van uw overhemd dicht. Bent u rechtshandig? Zorg er dan voor dat het brede deel van de stropdas aan uw rechterkant hangt. Het smalle deel van de stropdas dient aan uw linkerkant te hangen. Voor linkshandigen is dit uiteraard andersom. Zorg ervoor dat het brede deel van de stropdas lager hangt dan het smalle deel. Belangrijk is dat na het knopen de onderkant van de stropdas het bovenste deel van uw riem aantikt. Bij een dikke knoop als een Windsor knoop, laat u het brede deel van de stropdas lager hanger dan bij een eenvoudige, dunne knoop. Ook het materiaal van de stropdas speelt een rol. Bij een stevige stropdas met een dikke voering moet u er rekening mee houden dat de stropdas na het strikken snel kort wordt.

De stropdassenknoop finishen

Heeft u de stropdas eenmaal geknoopt en de juiste lengte verkregen? Zorg er dan voor dat u de knoop op de juiste plek schuift. Dit doet u door met een hand het achterbeen van de stropdas vast te houden en met de andere hand de knoop voorzichtig naar boven te schuiven. Als u een plooitje in de knoop wilt hebben, houdt u uw vinger onder de knoop voordat u de knoop op zijn plaats schuift. De knoop dient goed in het midden van de boord geplaatst te worden, waarbij de knoop het bovenste knoopje van uw overhemd volledig bedekt. Ook de bovenste boordenrand moet volledig bedekt worden.

Als laatste haalt u het smalle deel van de stropdas door het lusje aan de achterkant van de stropdas. Zo blijft het achterbeen (het smalle deel van de stropdas) goed op zijn plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang de stropdas om je nek met het brede stuk rechts.
dat stuk moet ook langer zijn dan de linker kant.
Houd met je linker hand dat deel recht voor uit.
met je rechter hand pak je nu het brede deel vast en en sla dit twee keer om het linker deel ( losjes)
Hierna moet het brede deel onder door door je losse knoop heen naar voren, daarna kan je de knoop aanschuiven totdat hij goed zit.

Poeh! uitleggen is zelfs nog moeilijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, ik doe het blindelings,maar het uitleggen is een stuk moeilijker. Gelukkig draag ik die ondingen sinds jaar en dag niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha!
Een mooie knoop is de halve windsor. Die zie je in de bron.