Hoe moet ik mij nou scheren?

Hallo,

Ik scheer me normaal met een scheermachine, maar ik ben een kwartier bezig om mijn gezicht glad te scheren.

Nu heb ik een scheermesje (goed merk) gebruikt met scheerschuim. Dit gaat stukken sneller, maar ik bloed daarna op vele plekken in mijn nek, waarschijnlijk vanwege bultjes.

Weet iemand wat nou het beste is? Alle tips zijn welkom

gr wokkie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Haal het scheermesje, ongeacht of het enkelvoudige of meervoudige mesjes betreft, voor gebruik even over je handpalm met het scherp mee. Daarmee verwijder je de minuscule bramen op de mesjes mee die in de meeste gevallen de snijwondjes veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik weet niet of dit is wat je zoekt maar scheer je nek elektrisch (minder haar en minder oppervlak dus dat zou redelijk snel moeten gaan) en daarna de rest lekker met een mesje.

je kunt ook gewoon doorzetten met dat mesje volgens mij (geen eigen ervaring maar meer wat ik hier thuis waarneem) wordt het na een tijdje wel beter met die plekjes
amigo
12 jaar geleden
Ik heb zoiets ook gehad, maar ik heb een methode waarbij het goed wordt weggehaald en je niets bloedt. Eerst scheer je gewoon met de haargroei mee, zodat het al redelijk kort is. Dan scheer je, heel langzaam en voorzichtig, tegen de haargroei in. Misschien dat je een paar keer tegen de haargroei in moet.

Ik hoop dat het helpt, bij mij werkt het perfect!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reken maar op een kwartier scheren zelfs met een mesje.

Je moet vooral niet te snel gaan en de mesjes op tijd vervangen.

Scheren na het douchen maakt het een stuk makkelijker. Het warme water maakt de haartjes iets soepeler.
De truc is om na het scheren direct met koud water je huid te kalmeren. Door eerst warm en daarna koud te doen schrikt je huid en worden de bloedvaatjes afgesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon scheerblokje of staafje halen (aluin staafje)
Deze liggen bij elke drogist. Meestal van het merk "de vergulde hand"
Werkt perfect bij oppervlakkige wondjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook bultjes (aka jeugdpuistjes) en gebruik een Gillette Fusion scheermes en het schuim/gel dat erbij hoort. Ik heb nog nooit een wondje gekregen daardoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb je een gevoelige huid, en kan je snel last hebben met scheren, koop dan iets wat speciaal is voor gevoelige huid, en kijk of je het dan ook hebt