is het ongezond om je nagels meerdere lagen nagellak te geven?

Ik heb gisteren mijn nagels gelakt (2lagen) maar nu wil 'k eigenlijk een andere kleur.. Ik heb op dit moment geen nagellakremover dus ik vroeg my af of het ongezond is om direct op de vorige laag al een nieuw laagje nagellak te leggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Het zal niet ongezonder zijn dan eerst de oude nagellak te verwijderen met nagellakremover en dan een nieuwe laag nagellak op je nagels aan te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nagels hoeven niet te 'ademen' dus dat is niet ongezond. Het is wel zo, hoe meer en vaker chemische middelen op je nagels als nagellak en nagellakremover, hoe dunner de nagels worden. Dit verschilt wel heel erg per persoon. Wat je ook kunt merken, is dat je nagels gelig zullen verkleuren, doordat de eerste laag nagellak er zo lang op zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor als je maar een nagellakremover gebruikt met essentiële toegevoegde oliën tegen uit droging van je nagel, altijd een basecoat gebruiken als je rode nagellak gebruikt of andere kleuren op je natuurlijke nagel dan trekt de rode kleur in je nagel, maar heb je kunstnagels dan kun je beter een remover zonder aceton gebruiken want dit zorgt er voor dat je kunst nagel los laat en hier hoeft je geen basecoat te gebruiken
Ik heb zelf kunstnagels en gebruik nooit een basecoat

Toegevoegd na 2 minuten:
het kan zijn dat de kleur er anders gaat uitzien