Hoe kan haar dood zijn?

Ik snap sowieso niet dat het leeft. Je voelt niets, er komt geen bloed bij voor toevoor van stoffen. Hoe kan het dan dood zijn als het niet eerst leeft?

Toegevoegd na 32 minuten:
In de vorm van dat mensen zeggen. Als je dat doet gaat je haar echt dood, man mijn haar is dood.

Verven, stijlen etc. Vandaar ook categorie verzorging

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit een vraag???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je vraag ;) volgens mij als enige hier :p maar helaas weet ik niet het antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag!

Het beste antwoord

Je hebt gelijk als je zegt dat die term dood haar eigenlijk niet klopt. Je kunt je haar niet laten leven door het goed te verzorgen.
Maar je kunt het wel beschadigen door het slecht te verzorgen, en mooier houden door het goed te verzorgen.
Net als een kledingstuk van bijvoorbeeld zijde. Als je dat samen met spijkerbroeken in de wasmachine gooit, veel te heet wast en vervolgens in de droger gooit, dan is je zijde binnen de kortste keren beschadigd. Als je het voorzichtig met de hand of op een speciaal programma in de wasmachine wast, blijft het veel mooier.
En met haar heb je dan nog het geluk dat je het kunt afknippen als je het verpest hebt, je kunt altijd opnieuw beginnen met goed verzorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het leeft eerst wel, want het moet wel groeien natuurlijk. Maar zodra het boven je huid/op je hoofd komt, is het dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-
het leeft ook niet
haar is een celproduct van het levende haarzakje
13 jaar geleden
Haar leeft bij de wortel. Maar daar waar het uit de huid steekt is het zo goed als dood / gevoelloos. Daarom kun je het knippen of afscheren.
Ze spreken ook wel eens van dode puntjes dat zijn dan de uiteinden van je hoofdhaar dat beschadigd is. Dat beschadigd namelijk best makkelijk vooral als het langer (en ouder) is. Dat splijt of knikt dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar is levenloos en al wat levenloos is kan theoretisch gezien niet dood genoemd worden. Men zegt het meer bij wijze van spreken.