Hoe werkt tanning?? Zit er een goede tanning salon in de buurt van Groningen??

Omdat ik volgende over ongeveer 9 dagen een feest heb met het thema wonderfully white, en ik dus wat wits aan moet wil ik zelf niet al te wit zijn... Nu heb ik geen zonnebank thuis maar ik wil wel een lekker kleurtje:) hoe werkt het zgn tanning? Hoelang blijft het zitten, hoe duur is het ong?? Moet je van te voren je benen en oksels scheren of insmeren of iets dergelijks en zie je eruit als een oranje aapje of wordt het een mooi SUBTIEL bruin kleurtje?? Kortom wie heeft er ervaring mee en wie weet een salon in de buurt van Groningen waar je dit kunt laten doen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

De voordelen van Spray tan op een rij
•Mooi: de intensiteit van de kleur wordt afgestemd op je huid.
•Snel: binnen 10 minuten een prachtige bruine teint. De kleur bepaal jezelf!
•Veilig: geen gezondheidsrisico door schadelijke UV-straling, geen rimpelvorming.
•Het is zelfs goed voor je!
Voor, tijdens en na de tanning:

•Scrub je huid de avond ervoor. Geef met name aandacht aan de ellebogen, knieën, enkels en andere droge gebieden.
•Waxen en scheren kan tot ten minste 8 uur voorafgaand aan de behandeling. Zo sta je de porien toe om op tijd te sluiten.
•Draag donkere, losse kleding na je behandeling.
•Stel douchen of baden, zwemmen en sporten even uit; de ontwikkelingstijd duurt ten minste 8 uur.
•Probeer om jezelf niet aan te raken tijdens de behandeling of vlak erna.
•Hydrateer je gebruinde huid elke ochtend en avond met een vochtinbrengende crème.
•Na het douchen voorzichtig de huid droog deppen.
•Lange blootstelling aan water zal je kleur sneller doen vervagen.
•Gebruik een Tan Extender, om je tanning bij te houden.
•Bescherm je hand en teennagels met een blanke nagellak.
•Prijs voor hele lichaam € 24,50

Adres in Groningen:
Salon Jula
Boterdiep 51
Groningen tel 050 - 313 65 84
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het veiligste tannen (dus zonder zonnebank etc) is een spray of crème. Typisch Amerikaans is zo'n cabine waar je in staat en je helemaal wordt ingespoten. Vaak geeft dit alleen een oranje kleur wat onnatuurlijk staat.
Ik weet niet of dit in nederland ook wordt gedaan.
Wat je wel kan doen, is zelf een zelfbruiner kopen. Van bijv. Dove bestaat een bodylotion die je geleidelijk een kleurtje geeft.
Van l'oreal (dacht ik..) bestaat een mist spray, dat is een droge fijne spray waarmee je jezelf insprayt. Geeft niet af omdat het zo droog is en als je een goede afstand houdt vlekt en streept het niet. Het geeft geleidelijk een mooie natuurlijke kleur en is makkelijk zelf te doen.
Deze twee opties geven een veilige natuurlijke kleur, pas op met andere goedkope zelfbruinende gels of crèmes, die kunnen erg strepen of oranje vlekken.

Voordat je een zelfbruiner gebruikt kan je het beste eerst scheren en scrubben, de dode huidcellen zijn dan weg en de kleur blijft langer zitten.

In ieder geval niet onder de zonnebank gaan, dat is zo slecht voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt tannen, kan je inderdaad naar een salon gaan. Maar dan ben je vaak een behoorlijke som geld kwijt. Daarom raad ik je aan gewoon eens in de drogist te kijken en bijvoorbeeld een fles zelfbruiner van dove te halen. Gewoon gelijkmatig over de huid verdelen. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je eruit gaat zien als een of andere wortel ^^ het is simpel en je bent zo klaar. Blijft ongeveer een paar dagen zitten, maar in een tube zit vaak genoeg om een behoorlijke poos mee te doen. Maar als je natuurlijk liever naar een salon gaat kan dat natuurlijk ook gewoon! ;)