Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een half gescheurde teennagel binnen een jaar weer normaal zijn?

Ik heb vandaag mijn nagel gescheurd. En dat is niet zoals de andere horizontaal maar verticaal. Dat doet me-ga pijn.
Maar ik ben bang dat straks dat stukje wat je boven je nagel hebt zo de hele halve nagel zo is. Daar zit ik over te piekeren want dan ben ik bang dat hij nooit meer aangroeit en het ziet er heel eng uit. Moet ik ook naar de dokter of zo? *Pieker!* verwacht graag antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zolang je de wortel van de nagel niet hebt gekwetst zal hij terug normaal groeien, maar dat kan inderdaad wel lang duren.
Ik zou toch maar een bezoekje aan de huisarts brengen, want er kan altijd infectiegevaar zijn en dan wordt het allemaal veel erger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan, tenzij er een ontsteking ontstaat. Je teennagel kan na een half jaar of sneller alweer normaal zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
grote kans dat je nagel bij 'normale' groei al binnen een aantalmaanden weer hersteld is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet de losse nagelstuk beetje voor beetje wegknippen, en niet te veel aankomen. Losse schoenen dragen of slippers. Goed schoon houden en het komt vanzelf goed. Bij ontsteking even naar apotheek of huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, dat kan. Het duurt een tijdje, maar net als haar groeit de nagel ook steevast door.

Maar als je halve nagel tot aan je nagelriem weg is, zou ik het wel goed in de gaten houden. Goed schoon houden en misschien toch een middeltje vragen aan je huisarts om het goed schoon te houden. Een ontsteking voorkomen is wel zo fijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding