Hoe kom ik van het nagel bijten af? dat vieze spul werkt niet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

Als je merkt dat je de neiging hebt om te nagelbijten kan je twee dingen doen:

1) Het nagelbijten in je hoofd verbinden aan iets negatiefs. Blijkbaar is het een gewoonte, dus je moet het voor je hersenen negatief 'maken'. Bedenk bijvoorbeeld elke keer als je wilt nagelbijten of er al mee bezig bent, dat er gif aan je nagels zit. Ik zeg maar wat.. Negatieve verbindingen maken.

2) Iets anders eten of drinken. Kauwgom, zoals hier boven genoemd, is hierbij een makkelijke en goede oplossing.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je er geld voor heb kun je acrylnagels laten zetten. Die krijg je niet zo snel doorgebeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acrylnagels zijn nepnagels die je bij een nagelsalon/styliste op je eigen nagels laat plakken.
Nagels bijten is een zgn. tic
Je kunt dit het beste afleren door jezelf af te leiden
en iets anders te doen, steeds als je wilt nagelbijten.
In het begin is dat moeilijk en val je terug in je oude gewoonte. Blijven volhouden, dan lukt het steeds beter.

Officieel:
1. Het onderdrukken van de tic waardoor je went aan het onaangename gevoel van het niet uitvoeren van de tic
2. Als de drang naar de tic opkomt de tic niet uitvoeren maar vervangen door een andere beweging.

Verder is het belangrijk dat je er echt vanaf wilt komen.
Uiteindelijk lukt het dan.
Beloon jezelf als je het een aantal dagen hebt volgehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een nieuwe gewoonte. Eet bijvoorbeeld een kauwgompje als je aan je nagels wilt zitten. Of bijt op een tandenstoker. Bedenk maar iets (onschuldigs).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier wat tips:

Vijl of knip (en lak) uw nagels. Dit is vaak al een grote stap om te stoppen met nagelbijten. Het vijlen of knippen van uw nagels kan vrijwel iedereen. Het nagellakken lijkt alleen voor de dames weggelegd, terwijl mannen bijvoorbeeld een doorzichtige nagellak zouden kunnen gebruiken. Als u regelmatig uw nagels korthoudt is er minder om te bijten, waardoor de neiging tot bijten af zal nemen. Als u dan nog doorgaat met bijten, wordt het een pijnlijke kwestie. Hou er rekening mee bij het korthouden van de nagels, dat door het knippen met een schaartje de nagelplaten open kunnen gaan staan. Vijlen is daarom beter, vijl altijd van buiten naar binnen.

Stress en vervelings management. Als nagelbijten bij u een reactie is van stress of verveling, kunnen stressmanagement technieken helpen. De beste manier is wel om een andere uitlaatklep te zoeken, bij voorkeur een gezonde, niet irriterende manier: tekenen, schrijven, of met een gummetje spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer bijten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje onhandig, maar pleisters om al je vingers doen. Als je mensen om je heen uitlegt waarom willen ze je best helpen :p