Waarom breken mijn wimpers af?

Ik heb bijna elke dag mascara op, in de avond verwijder ik dit netjes met oog make-up remover. Maar als de mascara verwijder, (ik doe de remover op een wattenschijfje), dan breken mijn wimpers af. Ook zijn mijn wimpers een heel stuk korter geworden dan ze vroeger waren. Weet iemand wat ik hieraan kan gaan doen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik gebruik zelf helemaal niet veel mascara, ik doe het gewoon 4 á 5 keer over mijn wimpers en dan ben ik klaar.
Zou er misschien een andere mogelijkheid zijn dan geen mascara dragen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.8K

Antwoorden (6)

Geen mascara dragen... Het is waarschijnlijk gewoon een uitdrogen middel voor je wimpers of je doet gewoon zo veel op dat je wimpers afsterven probeer het heel weinig te drgen of gewn helemaal niet. En gebruik ook niet 2/3 verschillende mascaras op elkaar want als ze erschillende ingredienten hebben. Er kunnn rare gemische dingetjes ontstaan door het aantaal verschillende ingredienten die erin zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik je waterproof mascara? Want daarvan breken je wimpers ook snel af. Ik had namelijk hetzelfde. Ik gebruik dan nu ook mascara die niet waterproof is. En heb er geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer een mildere make up remover een remover melk of voor een gevoelige huid ofzo

ik had hier ook erg last van en er zijn 2 dingen die er tegen werken.

1) koop eens een wat duurdere mascara als je dit al hebt is er ook een andere optie:

2) probeer eens een paar dagen zonder mascara door het leven te gaan in bijvoorbeeld een vakantie of lang weekend
ik heb deze wintertersport geen mascara op gedaan en ze zijn heel erg gegroeid

ik hoop dat je er iets aan hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdena het verwijderen van je mascara moet je niet hard op je wimpers drukken. Doe de wattenschijfje op je oog en wacht een paar seconde. De remover zal dan je mascara makkelijker verwijderen. En ga niet heen en weer met je wattenschijf maar probeer dus zachjes drukke en zo weghalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook verf voor je wimpers. Dat blijft een paar dagen zitten, hangt er van af hoe snel je wimpers groeien.

Verf hecht zich aan je wimpers, en droogt op. Eenmaal droog is het niet meer flexibel, dus het breekt af. Wat ik zelf daarnaast heb gemerkt is dat het lekker werkt om je wimpers eerst in te vetten. Dan krijg je niet van die hark-wimpers (juist volle waaiers), en het is er achteraf gemakkelijker af te krijgen.
Heb je al geëxperimenteerd met andere soorten remover? Als er alcohol zit in de remover die je nu gebruikt dan versterkt dat het opdrogen (dehydratie)

Toegevoegd na 56 seconden:
Hoe ik het altijd doe > eerst remover smeren, dan tijdje wachten, daarna naar beneden afvegen over mn gezicht en mn gezicht schoonmaken. Zo heb ik ook nog wat te lachen voor de spiegel^^ Gaat heel snel!

Toegevoegd na 1 minuut:
*met een wattenschijfje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan aan de mascara liggen en als je je de ogen reinigt moet je het zachtjes doen.