Welke ingrediënten moet een dagcreme hebben voor de verzorging van de huid van een 30+er?

Ik lees/zie weleens dat een ander soort dagcreme wordt aanbevolen vanaf je 30ste. Een apotheker heeft me verteld dat fruitzuren dan minder goed zijn (wordt voor jongeren aanbevolen) en dat je moet beginnen met anti-rimpel creme. Ergens anders heb ik weer gelezen dat je er op moet letten dat de creme vochtinbrengend is. Waar moet ik op letten betreft gezichtscreme?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Laat je niet gek maken door allerlei kreten in reclames, er is geen produkt wat je veroudering tegen gaat of rimpels laat vervagen. Veroudering is een natuurlijk proces en kan niet worden gestopt. UV-licht en roken versnellen het proces.

De beste verzorging komt nog altijd van binnen uit.

Natuurlijk is een goede creme wel fijn, die kan de huid een beetje soepeler houden.

Door de Duitse Consumentenbond als beste getest en door een Britse glossy uitgeroepen tot beste koop:
de Aldi antirimpelcrème .

Toegevoegd na 2 minuten:
De zon is de belangrijkste huidverouderaar en de belangrijkste functie van een crème is dan ook bescherming tegen de zon. In de zomer kun je het beste zonnebrand gebruiken, in de winter kan die bescherming ook in een dagcrème zitten, als er maar minstens factor 15 in zit en zowel tegen UVB- als tegen UVA-stralen beschermt.’

Een interessant artikel over de verzorging van de huid na je 30e:
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/uiterlijk/27343/waarom-veel-huidcr-mes-niet-doen-wat-ze-beloven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vanaf de 25 begint de huid langzaam met een minder grote productie van collageen en elastine, deze stoffen zorgen voor de soepelheid en elasticiteit van huid.

Wat sommige fabrikanten ook zeggen; deze stoffen kunnen niet in een potje worden gestopt. Echter is een goede crème zeker van belang en ook zijn de ingredienten cruciaal!

Er zijn meerdere ingredienten die goed kunnen zijn voor uw huid, belangrijkst is dat er voldoende aan hydratatie bewerkstelligd wordt door de crème. Een gedehydrateerde huid is namelijk voor 90% verantwoordelijk voor rimpeltjes en zijn dus heel goed te verminderen!

Fruitzuren verdunnen de huid en mogen zeker niet in een crème zitten met het doel rimpels en veroudering tegen te gaan. Dit is inderdaad geschikt voor de jonge huid met wat puistjes, deze verdwijnen wanneer ze uitgedroogd raken. Uw huid moet juist goed gehydrateerd worden!

Veel water drinken is ontzettend goed voor de huid, met name het afvoeren van afvalstoffen wordt hierdoor bevorderd en voorkomt onzuiverheden. Echter helpt het niet de opperhuid te hydrateren. Dit moet toch echt van buitenaf komen in de vorm van een goede crème.

Een laatste tip: Vermijd huismerken; huismerken zijn geweldig op heel veel punten, maar voor uw gezicht is het beter ze te vermijden. Een goede crème kost nu eenmaal iets meer, maar hoort ook langer mee te gaan dan een goedkoop crèmpje!

U kunt altijd langs gaan bij de betere schoonheidsspecialiste (ook enkel voor producten kunt u daar goed langs gaan) of naar een betere drogisterij/parfummerie.

Succes!