Waarom gebruiken kappers een spray conditioner die je niet hoeft uit te spoelen?

Wat is het nut van de spray conditioner ten opzichte van een gewone conditioner die je uitspoelt?

Ik heb dik en droog golvend haar dat snel vet wordt. Er wordt mij geadviseerd om 1x per week masker te gebruiken en dan heb ik die conditioner spray en daarna nog een verzorgende en beschermende spray en dan ook nog een anti-frizz serum. Mijn haar wordt de dag na het wassen alweer vet (je kan wellicht begrijpen met mijn haar dat ik het liever minder was, drogen duurt uren!), dus het liefst doe ik er zo min mogelijk in, want het wordt sneller vet en wordt zwaarder waardoor het ook weer niet mooi zit, maar die verzorging heeft het wel nodig. Dillema! Naast antwoord op bovenstaande vraag ontvang ik ook graag tips. Alvast bedankt mensen!

Toegevoegd na 21 minuten:
Oja, ik gebruik normaal een anti-roos shampoo (voor vet haar). Die heb ik echt nodig want anders krijg ik enorme roos!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Antwoorden (3)

Je haar wassen is niet goed voor je haar. Conditioneren is ervoor om de schade daarvan weer op te lossen. Dus als je het gewoon een paar keer per week wast is dat genoeg en wordt je haar na een tijdje ook minder snel vettig. Verder zou ik een shampoo en conditioner gebruiken voor vet haar en 1x in de week of 2 weken maskertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorzaken van vet haar is dat de klieren in het hoofdhuid te veel huidsmeer af geven. Pas voor vet haar altijd, gedurende enkele maanden, een wrijfmassage toe. Shampoo _ een melde shampoo - met een vlakke hand heel zachtjes in het haar en over de hoofdhuid masseren.
Tip: gebruik géén conditioner op vet haar!

Je gebruikt veel te veel produkten op je haar
* conditioner spray.
* Verzorgende en beschermende spray.

Wat is het verschil dan? Laat een van de twee weg. Of allebei.

Anti-frizz serum is heel vet spul! Dat doe je hooguit in de haarpuntjes.

Hoe ontstaat vet haar?
Vet haar ontstaat dus door een te grote productie talg. De talg wordt geproduceerd in de talgkliertjes en vinden langs het haarzakje hun weg naar je hoofdhuid. De hoeveelheid talgvet die op je hoofdhuid terecht komt, is afhankelijk van hormonale veranderingen. Zo hebben pubers vaker last van vettig haar, omdat ze veel hormonen aanmaken. Daar valt niet zo veel aan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik vooral geen conditioner dit maakt je haar alleen maar vetter
je moet wel een masker gebruiken maar ook niet te vaak

tip: borstel je haar niet te vaak en zit er ook niet te vaak aan , als je aan je haar zit of het borsteld stimuleert dit de vet productie en wordt je haar dus sneller vet