Wat heeft de dooie puntjes van je haar eraf knippen voor zin?

Ik wil graag mijn haar nog wat laten groeien, maar als ik dooie puntjes zou hebben en ik zou ze eraf laten knippen, zou je haar dan langer kunnen groeien en je minder snel dooie puntjes hebt? Anders heeft het toch geen zin dat je de dooie puntjes eraf knipt? Wat heeft dit voor nut?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
26.1K

Antwoorden (6)

Door je haar af en toe te laten knippen, worden gespleten haarpunten verwijderd. Daarmee voorkom je dat ze steeds verder gaan splijten, wat funest is voor je kapsel.

Aangeraden wordt om minstens 1 keer per 6 weken je haar toch te laten bijpunten. Op die manier kan je haar op een gezonde ( mooie) manier doorgroeien.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ten eerste is haar dood. Haar leeft niet. Dode puntjes is meer een uitdrukking. Als je een tijdje niet naar de kaper geweest bent, worden de uiteinden van je haar wat "rafelig". Dit geeft je kapsel een wat rommelig uiterlijk.

Als je je haar wil laten groeien, zeg je gewoon dat je de lengte graag wil houden, en dat alleen de puntjes geknipt wil hebben. Dan gaat er het minimale vanaf, om je haar toch weer goed te laten zitten. Het is echt maar een heel klein stukje wat er dan af moet.

Je haar gaat niet harder groeien door puntjes te knippen.

Het is wel even de kunst om uit te leggen aan je kaper dat er echt weinig af mag, want veel kappers zijn redelijk kniplustig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ook bezig m'n haar te laten groeien, maar ik loop af en toe toch met een ragebol!
dan laat ik er wat puntjes afknippen, en zit het toch weer fatsoenlijk.
je haar is zo wel wat minder snel op lengte dan wanneer je het niet zou doen, maar je loopt er tussentijds wel min of meer fatsoenlijk bij.
13 jaar geleden
Het is een fabel dat je haar sneller zou gaan groeien als je niet vaak naar de kapper gaat. Je haar blijft even snel groeien maar als je gespleten punten hebt líjkt het alleen of je haar niet meer groeit omdat er evenveel weg gaat als erbij. Hierdoor lijkt het alsof je haar langzamer gaat groeien. Niet waar dus, maar naar de wel regelmatig naar de kapper om die dooie puntjes weg te laten halen zodat je haar er weer fris uitziet =).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt dat je haar sneller groeit, kun je best veel vitamine B binnen krijgen. Je kunt hiervoor speciale vitamine B capsules innemen, maar je kunt ook letten op je voeding. Vitamine B bevindt zich o.a. in de onderstaande voedingsmiddelen:

•Varkensvlees
•Nieren
•Lever
•Eieren
•Melk
•Aardappelen
•Volkoren granen
•Paddenstoelen
•Noten
•Gedroogde vruchten
•Avocado's
•Bananen
•Peulvruchten

Uien en knoflook bevatten veel zwavel en zijn daarom erg geschikt als je je haar sneller wilt laten groeien. Smeer de hoofdhuid voor het slapengaan in met ui of knoflook en was het er de volgende ochtend af. Heb je de geur er niet voor over? Koop dan een shampoo die op basis van knoflook is gemaakt!

Er zijn maar weinig wondermiddelen die zó veelzijdig zijn als Aloë Vera. Het is een wondermiddel voor de huid en je kunt er dan ook vele kwaaltjes mee oplossen en zelfs voorkomen. Door Aloë Vera in de hoofdhuid te masseren en gedurende één uur te laten inwerken, zal je haar sneller gaan groeien. Dit komt omdat Aloë Vera vol zit met mineralen en vitamines

Voeg een paar druppeltjes etherische rozemarijn olie toe aan je shampoo. Dit stimuleert de plaatselijke bloedtoevoer en hiermee ook de haargroei! Bovendien is rozemarijn lang houdbaar, dus je kunt je shampoo gewoon opmaken zonder dat deze zal bederven

Dat appelazijn erg veelzijdig is, wist je natuurlijk al. Zo kun o.a. snel en moeiteloos afvallen met appelazijn, moeilijke vlekken schoonmaken en zonnebrand verzachten. Maar het is zelfs mogelijk om je haar sneller te laten groeien met appelazijn! Dit doe je als volgt: na het wassen spoel je je haar uit met appelazijn en eventueel met thee van salie. Zorg ervoor dat het mengsel ook daadwerkelijk op je hoofdhuid terecht komt en niet slechts op het haar! Dan zal de haargroei direct gestimuleerd worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar groeit altijd vanaf de hoofdhuid en puntjes knippen heeft geen invloed op de groei. Als je te veel gespleten punten hebt doordat je te lang hebt gewacht, dan moet de kapper er een langer stuk afknippen omdat je anders gespleten punten houdt. (het haar splijt steeds verder) Dus het is inderdaad het beste om ongeveer elke 8 weken je haar te laten knippen. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Het is niet zo dat als je lang haar hebt je bijna nooit naar de kapper hoeft! Het zit gewoon mooier en voller als de gespleten punten er af zijn.