In het begin speelt het vooral mee dat het wel werkt als iemand er goed uitziet, dus verzorgd ed. Maar later in een relatie moet je ook gewoon samen met een brakke ongeschoren of gewassen kop op een bank kunnen zitten en elkaar nog steeds mooi vinden ;). wat ik dus wil zeggen is dat het innerlijk toch vooral telt vooral als je date een vrouw is, soms lijkt dat niet zo, maar het is wel zo. Voor een vrouw is innerlijk heel erg belangrijk en dan moet je je als man eerder beter verzorgen voor mensen die je wat minder goed kent dan voor haar (meestal). Voor een man is de eerste indruk wat belangrijker, maar als een man een vrouw beter leert kennen, dan zal die ook snel door het uiterlijk heen kijken en altijd vinden dat zijn vrouw of vriendin de mooiste is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

het is toch de eerste indruk die je op de ander maakt en het is dus wel belangrijk. ik vindt zelf innerlijk wel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk niet dat het de eerste indruk is, omdat je de persoon al kent (behalve bij blind date)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat toch om een eerste date?
Dan ken je de persoon niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmmm... dat kan zo zijn natuurlijk, maar ik heb nog nooit een date met iemand gehad die ik niet ken eigenlijk. kennen en kennen is natuurlijk ook een verschil, maar toch.
Het is wel belangrijk dat je er verzord uitziet, maar blijf wel jezelf. Ga je als meisje niet hrlemaal volsmeren met makeup als je normaal naturel over straat gaat.
Kimath
13 jaar geleden
Wat wil je bereiken met deze date?

Als je op zoek bent naar intimiteit of een relatie dan ben je bezig met het verleiden van de ander. Als je de ander wil verleiden dan is het wel belangrijk dat je jezelf goed verzorgt. Ben goed voor jezelf, doe kleren aan die je mooi laten voelen, gebruik geurtjes, olietjes voor je huid, verzorg jezelf, zoals jij graag zou willen dat de ander jouw zou verzorgen of behandelen - dan kun je de ander ook verleiden...

Veel plezier met je date!

Toegevoegd na 1 minuut:
voor mannen: dit klinkt als gericht op vrouwen, maar mannen kunnen hun eigen variant maken natuurlijk - after shave, nette kleding, de kern is: verzorg jezelf zoals je zou willen dat de ander voor je is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het juiste antwoord: tamelijk belangrijk.
Het is niet het enige, het is niet het belangrijkste, maar het telt wel. Maar belangrijk is, dat je looks aansluiten op wie je bent. Als je in het dagelijks leven je nauwelijks optut, moet je op je eerste date niet jezelf in de plamuur zetten. Als je zelf iemand bent die graag casual gekleed gaat, niet voor die date gala aantrekken met een kilo (nep)diamanten.
Probeer er in ieder geval voor te zorgen, dat er in je uiterlijk niets is wat onnodig afschrikt. Je hoeft je sproeten niet af te schuren, maar je moet er wel leuk en verzorgd uitzien en, zoals ik al zei, passend bij wie je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals altijd is 'de eerste klap een daalder waard', dus even simpel er schoon en verzorgd uitzien is altijd van belang. Op een eerste date is het nog een keer dubbel op, je bepaald namelijk aan de hand van het uiterlijk of je aangetrokken voelt tot iemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch belangrijk volgens mij. Al zou het niet eens zozeer om het uiterlijk gaan, je geeft wel aan dat deze date belangrijk genoeg voor je is om meer tijd te besteden aan een schoon en verzorgd uiterlijk dan anders.
Maar blijf wel herkenbaar, blijf jezelf, want dat was de basis voor het aangaan van deze eerste date.
Dit geldt natuurlijk voor beide seksen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar genieten van elkaar is toch echt het allerbelangrijkste ;-)
13 jaar geleden
Heel belangrijk! Met looks bedoel ik je uiterlijke als zowel je innelijke...

Een eerste ontmoeting kan bepalend zijn, niet overdrijven, be yourself!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker belangrijk om er schoon en verzorgd uit te zien. Leuke kleren, verzorgde makeup en een lekker geurtje maken een prettige indruk.

Maar als je me nu vraagt wat mijn man aanhad toen ik hem voor het eerst ontmoette moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik herinner me alleen de enorme bos bloemen die hij voor me mee had gebracht en waarachter hij helemaal schuil ging :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op je eerst date met een jonge moet je look der wel goed uit zien want dan spreek je hem ok aan en word hij geinteresseerd in jou en wilt hij mee weten en meer doen met jou en later gaat hij je leuk vinden om wie je bent en dan maakt het niet echt veel uit