Wat is de beste snelste veiligste permanente ontharingsmethode? laser of licht?

Ik twijfel tussen Lightsheer DUET diode lasersysteem en de IPL

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (4)

Het zal ook aan de kleur van je haren liggen. Lichte haren zijn moeilijk of niet te verwijderen met laser. Donkere haren op een donkere huid ook niet trouwens.
Lichtmethode ken ik niet.
13 jaar geleden
Zoiets is nooit helemaal 'permanent' want je hebt nog gevolg afspraken enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide methodes zijn volledig 'veilig'. Welke methode geschikt is voor jou ligt aan je huid en haarkleur.

Echter zijn zowel het Duet als het IPL systeem op zijn retour. De beste en de meest pijnvrije methode is de VPL (Variable Pulsed Light). De IPL (Intense Pulsed Light) blijft lange tijd op één plek met een intense licht straal, dit kan een vervelend gevoel geven en soms zelfs leiden tot lichte verbranding van de huid. De VPL 'knippert' meer waardoor de huid een ademperiode krijgt en minder beschadigt. De haar daarentegen is geheel vernietigd.
Het apparaat met de beste recensies is de Energist.

Doordat de haar verschillende groeifases heeft en de haar voor permanente ontharing in de 'groeifase' moet worden vernietigd zijn er uiteraard meerdere behandelingen nodig. Je kunt nu eenmaal niet aan de buitenkant zien in welke fase de haar zich bevindt. Maar wanneer een haar in de groeifase wordt 'geflitst' zal deze permanent wegblijven. Het ligt dus niet aan de kwaliteit van het apparaat als je vaker terug moet komen, maar aan je eigen haarcyclus.

En nog een laatste noot: Blonde haren kunnen nooit met laser of flits verwijderd worden, wat er ook gezegd wordt door de aanbieder. Blonde haren hebben geen pigment en pigment functioneert als geleider van de flits. Zonder dit pigment komt de flits nooit aan bij de wortel van het haar. Voor blond haar moet je zoeken naar electrische ontharing. Voor benen een beetje onbegonnen werk daar deze methode de haren één voor één weg haalt, maar voor de oksel en gezicht een heel fijne methode.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide ontharingsmethoden zijn relatief veilig. Welke van de 2 het beste voor jou is kan je best navragen bij je Schoonheidsspecialiste.