Waar komen die kleine gaatjes in mijn t-shirts ineens vandaan?

De laatste paar maanden heb ik (weer) last van kleine gaatjes in mijn t-shirt met name rond de buikstreek. Alleen in mijn kleding niet van mijn kids of man. Wie helpt mij dit mysterie oplossen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben wij thuis ook last van, maar wij hebben allemaal gaatjes, ook rond de buikstreek.
Ik heb echt geen idee hoe het komt, we hebben wel katten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie je wel dat kabouters bestaan!
Bij ons thuis komt dit ook voor namelijk. Geen kat of iets, misschien de wasmachine?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier ook. Op de buik, maar soms ook op de rug, of mouwen. Altijd bij t-shirts of andere spullen van dezelfde soort stof. Geen katten of andere huisdieren hier. Ik ga gauw de antwoorden lezen. +1 voor de goeie vraag!

Het beste antwoord

Schuren tegen tafels, autostuur, andere kleding, ritsen, tassen ; het is gewoon slijtage. Misschien heb jij altijd een tas om je hals/middel, of zit je tegen het fietsstoeltje aan ? Ben je de enige die regelmatig tegen het anrecht stat of boodschappendozen tilt ?
Als je kleding of tassen met klittenband draagt ; dat schuurt helemaal snel de draadjes stuk.

Zijn de t-shirts die jij draagt verder van hetzelfde materiaal ? Veel moderne (half)syntheten willen nog wel eens sneller slijten dan gewone katoen, microvezels enzo.

Toegevoegd op 07-06-2009 09:33:52
Je avatar geeft geen aanleiding om dat te vermoeden, maar ik weet niet of je dat zelf bent ; als je toevallig een wat dikkere buik hebt, schuur je natuurlijk ook veel meer tegen voorwerpen aan. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vermoedelijk sta je intensief met je buik tegen een werkblad oid te schuren. T-shirt slijt daar harder als de rest en er vallen gaatjes in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mogelijke oorzaken:

- autogordel
- riem
- knoop aan broek
- jas
- motten
- wasmachinetommel
- sigarettenas
- huisdier
- buro

Probeer eens te achterhalen welke dingen jij anders doet dan de rest van het gezin. Misschien zit de kat bij jou vaker op schoot dan bij je man of kinderen. Of is er een riem die je vaak draagt, waarvan ik aanneem dat jij de enige bent die deze riem om heeft. Succes met het oplossen van dit mysterie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij komen ze door shag roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel een grappige vraag. Ik zie ze ook wel eens ontstaan in mijn t-shirts. Die draag ik onder mijn kleren. Het komt voor als ze ouder worden, dus ik denk toch slijtage.

Op een forum van Viva zag ik dat er meer mensen zich hier heel druk over maken, of was dat ook jouw post?

Toegevoegd op 07-06-2009 10:28:39
Heb nog even doorgezocht. Op allerlei fora zie je deze vraag terug komen. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de meest voorkomende oplossing ligt in slijtage (kan ook al in de fabriek voorkomen) en op nummer 2 eventueel een poes. Gaatjes van motten lijkt me in dit geval sterk omdat je t-shirts opvouwt en ze meestal op een stapel liggen. Ik heb het wel in een jasje gehad, die hing op een haakje in de kast. Dus als je t-shirts van jou hangen dan kan je voor de zekerheid anti motten ballen in de kast hangen.

Toegevoegd op 07-06-2009 10:31:07
En mocht het toch aan de wasmachine of droger liggen, wrijf dan met een panty langs de binnekant van de trommel. Zo kan je presies voelen waar er een eventuele beschadiging in de de trommel zit. (scherp randje of puntje).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast al die andere antwoorden: Is het mogelijk, dat je staat te spetteren met chloor?