Maakt het nou echt uit welke shampoo je gebruikt?

sorry heren: ff een dames vraagje:

je hebt shampoo voor : gespleten punten, laagjes, bruin haar, blond haar, krullen, anti klit, anti frizz....maakt het nou echt wat uit?? ik bedoel, als ik blond ben en ik gebruik shampoo voor bruin nhaar...wordt mn haar dan bruin?? maakt het wat uit??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.3K

Het beste antwoord

Dan een heren antwoord: Het maakt helemaal niet uit. Ik ga zelf vooral op de geur af.

Natuurlijk zitten er verschillende stoffen in (ik zeg ook niet nietS), maar elk haar kan je wassen met een shampoo waarop staat voor "Dagelijks gebruik".

Toegevoegd op 07-06-2009 00:25:56
NB. Ik heb het wel over shampoos en niet over conditioners. Daarin zitten stoffen die de zwavelverbindingen verbreken tussen de haren waardoor het haar makkelijker doorkambaar wordt en zachter. Maar ook binnen de groep conditoners is er qua effectiviteit minder verschil dan de fabrikanten doen geloven.

Toegevoegd op 07-06-2009 00:27:32
Voor een vrouwenantwoord: http://forum.viva.nl/forum/list_messages/15036
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
worden we dan niet zwaaaar in het ootje genomen?? en MAG dat zomaar???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat vind ik niet. Er zitten wel degelijk verschillende stoffen in, maar van alle shampoos wordt het haar schoon. Ik gaf dan ook een mannenantwoord.

Andere antwoorden (8)

Gebruik gewoon babyshampoo en dat kan zelfs met oogjes open wassen.

Ik weet alleen dat het wel uitmaakt of de shampoo lekker ruikt en het haar lekker aanvoelt na het wassen. Conditioner en soms een hot oil vooraf of haarmasker achteraf ervoor zorgt dat het beter gaat zitten.
O ja, en speciale creme die op nat en droog haar mag zonder uitspoelen is gemakkelijk.

Toegevoegd op 07-06-2009 00:27:09
Merk? Gliss Kuhr of Guhl vind ik wel lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat de goedkoopste milde shampoos meestal het beste voor je haar zijn, maar mensen (en vooral dames) willen daar niet aan.

Toegevoegd op 07-06-2009 00:27:20
En inderdaad baby-shampoo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb lang geleden eens anti-roosshampoo gebruikt, toen ik die nodig had. Deze werkte heel goed. Deze shampoo noem je niet in de toelichting bij je vraag, maar misschien heb je toch iets aan dit antwoord.

Of er nuttige verschillen zijn tussen andere shampoo’s, weet ik niet.
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anti roos begrijp ik nog...maar gespleten puntjes shampoo en laagjes shampoo gaat er bij mij niet in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had jaaaren last van roos. Ik gebruikte alleen nog maar antiroosshampoos, nooit een andere soort shampoo - maar het hielp nauwelijks. Tot ik van mijn vriendin ketoconazol kreeg. Na een week of drie daarmee wassen was mijn roos weg. Definitief. Hoewel - drie of vier jaar later kwam de roos terug. Dus nog maar eens een paar weken ketoconazol gebruikt. De roos verdween, en is nooit meer teruggekomen. Ik weet niet of het waar is, maar de theorie is dat roos een schimmel van de hoofdhuid is. Roos kriebelt, daardoor ga je krabben, en daardoor verspreid je de schimmel. Ketoconazol doodt de schimmel, en dan ben je definitief van de roos af. Als je veel last hebt, moet je ook al je kleren en vooral al je beddengoed behandelen. Dat heb ik nooit hoeven doen.
Cosmetica is voor 95% pure marketing, alleen de consumenten weten dat niet altijd. Op de website van de Beautybrains wordt heel leuk uit de doeken gedaan hoe twee shampoo merken (Pantene en Herbal Essences), van dezelfde producent (Proctor & Gamble), ook exact dezelfde ingrediënten bevatten. Ze zijn qua werking dus identiek, alleen niet qua geur en niet qua prijs. Al met al zal het mekaar dus niet veel maken en gaat het er vooral om welke shampoo jij het prettigst vindt.

Link is wel in het Engels, sorry :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt in principe niets uit welke shampoo je gebruikt. De consumentbond heeft dit getest . Naar aanleiding van deze tests werd het volgende gepubliceerd:
"Als je de reclames mag geloven, heeft ieder haartype een speciale shampoo nodig. De verschillende merken bieden dan ook een verscheidenheid aan producten. Shampoo voor droog haar, voor vet haar, voor futloos haar en voor beschadigd of gekleurd haar zijn slechts enkele voorbeelden. Het is dus zaak eerst te bepalen welk type haar je hebt en welke shampoo je het beste kunt gebruiken. De Consumentenbond heeft verschillende soorten shampoos van vijf merken beoordeeld op onder andere geur, schuimaspect, droogtijd, volume, kambaarheid en volume van het haar na gebruik. Uit de proef blijkt dat je als je vet haar hebt geen speciale shampoo voor vet haar hoeft te gebruiken. Bij droog haar heeft een daarop afgestemde shampoo een lichte voorkeur boven een andere variëteit - dit in verband met de conditioneringseigenschappen. Tussen de typen shampoos van een zelfde merk bleken weinig verschillen te zitten"

Dus gebruik gewoon maar de shampoo die je prettig vindt om te gebruiken en die voor jou betaalbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach natuurlijk niet. vroeger deden we alles met een stuk sunlight zeep, dat is later in 'flacons' gestopt en noemden we palmolieve...met alle chemie van dien erin. Marketing mevrouw en niets anders. Wat denkt u dat de mensen in Afrika, Z.O.Azië enz. gebruiken? Juist, hoogstens een stuk sunlight zeep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal onzin, het maakt echt helemaal niet uit. Het hoeft niet eens shampoo te zijn, alles waarmee je je lichaam kunt wassen, is ook prima voor je haar. Je kunt een fortuin uitgeven aan potjeslatijn en bullshit in een flesje, maar het enige dat een shampoo hoeft te doen is de stof en het huidvet uit je haar wassen - en dat hoeft ook beslist niet elke dag. Ik heb natuurlijk niet zo vele keus meer, zoveel parfumvrije shampoos zijn er helaas niet, maar het werkt uitstekend. Misschien nog wel beter dan toen ik nog dagelijks mijn haar waste met de meest exotische onzinprodukten. Sterker nog, ik weet zeker dat mijn haar nu gezonder en dikker is dan toen.

De enige shampoos die echt verschil maken zijn die met kleurstof erin ; knalrood voor rood haar een beetje bij te kleuren bijvoorbeeld, of die paarse inkt om grijs haar te 'ontgelen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De shampoos met kleurstoffen: ja, dat maakt absoluut uit. Ik heb zelf lichtbruin/donkerblond haar, en krijg bijvoorbeeld van blondshampoo een hele mooie gouden glans. Mijn haar zal er natuurlijk nooit lichtblond van worden, maar daar is het ook niet voor bedoeld.

Om mijn haar gewoon schoon te krijgen, gebruik ik graag babyshampoo. Daar zit de minste troep in.