Wat zijn de resultaten als je een spijkerbroek verft, maar niet alle verf gebruikt (om het kleurverschil in de broek te behouden)? Ervaringen?

Ik heb een nieuwe broek gekocht. Heel leuk model! Maar bij daglicht vond ik de wassing toch wat te licht. Het is een stonewashing model, waarbij de bovenbenen lichter zijn dan de onderbenen. Ik vind dat contrast te groot. Dat had ik niet gezien in de winkel door andere belichting. En toen dacht ik gister: als ik er een drup spijkerbroefverf bij in doe, dus niet het hele pakje, dan krijg ik het allemaal iets donkerder, waarbij dat contrast minder wordt. Dus het witte wat blauwer... ;) Als je het hele pakje er in gooit, dan krijg je dat egale matte effect. Dat wil ik dus niet, want het is wel een mooie broek. Heeft iemand ervaringen met een klein gedeelte van een pakje verf gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.3K

Antwoorden (2)

Mijn advies is niet doen, of eerst proberen op een oude spijkerbroek. De kleur blauw uit het pakje is waarschijnlijk niet de kleur blauw die je hoopt te krijgen. ik ga er dan wel even vanuit dat je de verf koopt die je bij de drogist koopt. (denk niet dat ik hier merken mag noemen) Maar persoonlijk vindt ik het geen mooie kleur voor een spijkerbroek.

Daarbij zal, als de je de kleur wel mooi vind het donkerdere stuk ook donkerder worden en blijft het effect gelijk.

Mijn ervaring, als je nu twijfelt over de broek, terug brengen als dat nog kan! Je gaat hem niet vaak dragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ze noemen het op de verpakking wel jeans blauw, maar dat is het (naar mijn mening) niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks. Terugbrengen wordt een moeilijke optie, ik zag het pas toen ik de kaartjes er al af had... Of ik moet op mn knieën gaan ofzo haha! Kep 'm nu 1 dag aan gehad, dus dat valt mee.
Niet doen, het pakt altijd anders uit. Heb ik in het verleden ook geprobeerd, het gewenste resultaat krijg je niet. En inderdaad, zoals eerder gezegd, er staat jeansblauw op de verf maar is vaak een hele andere kleur dan nét die ene broek. Waarschijnlijk worden de lichtere plekken donkerder, en de rest van je broek ook, zodat je nog steeds een contrast ziet. Mocht je het toch willen proberen, dan zou ik de broek helemaal egaal maken met een hele donkerblauwe kleur, en dan niet in je wasmachine maar met de hand, want je wilt niet dat je andere was blauwe vlekkies krijgt. Het gaat namelijk in je hele machine zitten. Succes ermee!