Hoe komt het dat ik een tijdje na het tandenpoetsen allemaal wit soort plak in me mond heb?

Ik heb een nieuwe tandpasta, en zoals gewoonlijk poets ik dan voor het slapen gaan me tanden.. en spoel daarna me mond.. en drink nog wat water.. Maar dan lig ik een tijdje in bed.. en nu heb ik dus steeds allemaal wit soort plak in me mond??? wat is dat &hoe komt het? het is echt vies.. niet dat het ergens naar smaakt maar het zit gewoon overal aan geplakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

het kan zijn dat je nog steeds Tandplak in je mond heb. Veel peotsen is niet altijd goed. Zie het als dat je je handen wst amar je pak veel zeep. dan kun je nbwzig blijven daat de zeep niet weg gaat.

Je kun dit simpel testen oor tablets te kopen genaamd Tandplakverklikker deze geeft via een rode kleur aan of er tandplak na het poetsen is of niet. Het kan ook zijn dat je je tandenborstel moet vervangen dit kan ook het probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft zelf aan dat je nu een andere soort tandpasta gebruikt dan voorheen.

Het ligt dus gewoon aan de tandpast. Probeer dus gewoon weer een andere merk. Of ga weer terug naar de oude.

Ik heb dit ook eens gehad bij een bepaalde merk tandpasta. Een oorzaak heb ik er toen niet voor kunnen vinden. Ik dacht toen zelf aan een hoge concentratie van een bepaalde ingredient (b.v. Fluor). Later ben verandert van merk en het was weer weg.