In hoeverre is microdermabrasie effectief voor het verwijderen van littekens zoals van bijvoorbeeld waterpokken?

Ik ben benieuwd in hoeverre het resultaat blijvend is, of dat er later nog veel onderhoudsbehandelingen nodig zijn?
Zijn er verder nog schadelijke bijwerkingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Mijn ervaring daarmee is dat dat niet zal werken.
Waterpokken littekens zullen dieper zitten dan met mdb haalbaar is.
Mijn ervaring is dat de bovenlaag van je huid zich vernieuwd na de behandeling maar kleine littekens zijn niet verdwenen.
Het is niet schadelijk maar door de korstvorming na de behandeling wel pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een intensieve vorm van microdermabrasie kan zeker gebruikt worden voor het verwijderen/verminderen van kleine littekentjes

http://www.plastische-chirurgie-wijzer.nl/microdermabrasie.html

http://www.dehuid.com/behandelingen/20/

Het is wel een behoorlijke intensieve behandeling waarbij er een laagje van de huid wordt afgeschuurd. Je moet dit dan ook bij een erkende praktijk laten doen (de intensievere behandelingen worden door een arts gedaan!)
Het kan zijn dat er wel 10 behandelingen nodig zijn voor je het gewenste resultaat hebt. Dat ligt natuurlijk aan je huid en aan je wensen.

Na de behandeling moet je zeker de eerste twee weken supervoorzichting zijn met je huid. Geen make up, niet zwemmen, veel sunblock e.d. Je huid is dan dun en kwetsbaar.